Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiver fra enkeltmandsvirksomhed til ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i en lidt besværligt situation som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. 

Sagen er således at jeg til daglig driver en enkeltmandsvirksomhed som jeg nu har haft i en del år og akkumuleret en del aktiver i. 

Jeg er idag i den situation at jeg er ved at starte et nyt selskab op sammen med en partner og ønsker at indskyde aktiverne i det nye selskab som en del af mine anparter. Hvilken metode vil være lettest/billigst for mig at anvende? Det skal siges jeg har henblik på at lukke mit enkeltmandsfirma ned når selskabet kommer op at køre. 

- Tak på forhånd :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det enkelte aktiver, eller en hel virksomhed med goodwill og hele baduljen, du indskyder ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontant stiftelse af selskab med efterfølgende køb af aktiver er nemmest og billigst, såfremt der ikke er forhold til hinder for denne løsning - og det kan der godt være.

Tag revisor med på råd - ikke mindst for at holde rene linier mellem Jer.

Held og Lykke med selskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

du bør ta fat i en revisor. Du har som udgangspunkt et par muligheder

Skattefri virksomhedsomdannelse (udskydelse) som kan være fordel hvis der er aktiver der vil udløse en større latentskat - men som koster revisor vurdering

Stifte ApS kontant (oftest bedst) og sælge aktiver til ApS til markedsværdi (endeligt være omhyggelig) uden moms ved en lukning - her KAN der være problematik med skjult apport stiftelse, men igen lad godkendt/statsautoriseret revisor rådgive dig

Stifte ApS ved ren apportstiftelse med aktiverne - kræver revisor vurdering og er relativt dyrt

Ex Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk eller sikkert nogle af de gode revisorer der måske også byder ind på tråden senere, kan sikkert hjælpe med gode råd, men gør ikke dette uden en konkret gennemgang med en dygtig person

Husk så, når du stifter med en partner, at en EJERAFTALE SOM I LINK er drønvigtig lige fra dag 0

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)