Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mister mit domæne, hvad så nu?

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SweetLips, check www.juridiskhjælp.dk ud, her hjælper vi personer der ikke har de "store midler" til advokater og lignende med juridiske problem stillinger. Vi tager endda også gerne sagen i retten hvis det er.

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Fra  www.sweetlips.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige tusind tak for alle jeres opslag.

Hvor er det fantastisk at man få hjælp fra ligesindede herinde!


Jeg skal nok holde jer orienteret om forløbet.

Jeg er i kontakt med enkelte herinde fra om det videre forløb. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vil lige give mit besyv med. Jeg synes, du skal droppe kampen og fortsætte i ro og mag med at flytte hele tjavsen og bruge et nyt navn, præcis som du skrev i dit oplæg. Tænk på, hvor mange kræfter, du har brugt, bare på at læse alle indlæggene og gøre dig en masse overvejelser. Og tro mig, det bliver ikke bedre. Og i sidste ende kan det godt være du får ret (og noget, der kunne ligne hævn), men får du penge ud af det? Og hvor sjovt er det lige at slås med folk, selvom man er blevet provokeret og har juridisk opbakning? Vælg dine kampe med omhu og brug kræfterne konstruktivt på dit projekt. (Og giv ham - som det også er sagt - endelig ikke dit domæne. Det kan han give et bud på :-)) God vind! Jørgen

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
. Jeg synes, du skal droppe kampen

Hvis nu vedkommende var oppe mod Bilka, Elgiganten eller f.eks. Microsoft, så ville jeg give dig helt ret. Vedkommende er oppe mod en lokal slikbutik som ikke har grundlag for sine krav, så hvorfor skulle vedkommende flytte til nyt domæne ? Vedkommende kan jo komme udfor at det samme sker hvis hun vælger et nyt navn - så er det den måske en lokal skønhedsklink der kommer efter hende.

Jeg synes at trådstarter skal glemme alt om diverse domæner osv. og bruge tiden på at skaffe noget salg, markedsføring osv. Hvis der så alligevel kommer en konkret henvendelse fra en advokat, så må man tage den til den tid - ikke bruge alt den tid på ting som måske sker i fremtiden, og hvis og så frem, måske ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Vil lige give mit besyv med. Jeg synes, du skal droppe kampen og fortsætte i ro og mag med at flytte hele tjavsen og bruge et nyt navn, præcis som du skrev i dit oplæg. Tænk på, hvor mange kræfter, du har brugt, bare på at læse alle indlæggene og gøre dig en masse overvejelser. Og tro mig, det bliver ikke bedre. Og i sidste ende kan det godt være du får ret (og noget, der kunne ligne hævn), men får du penge ud af det? Og hvor sjovt er det lige at slås med folk, selvom man er blevet provokeret og har juridisk opbakning? Vælg dine kampe med omhu og brug kræfterne konstruktivt på dit projekt. (Og giv ham - som det også er sagt - endelig ikke dit domæne. Det kan han give et bud på :-)) God vind! Jørgen

Det var da dagens og trådens absolut dårligste råd, som er baseret på meninger, og som slet ik forholder sig til fakta...

Man kan IKKE have ophavsret på et domæne, det ved en advokat dælme os. Ergo har modparten slet ik vendt sagen med en advokat, og skulle det være tilfældet, så burde vedkommende ik yde rådgivning indenfor ophavsret eller domæner! 

Dernæst er der tale om et almindeligt ord. Skulle modparten have varemærke / trademark på navnet, så vil det med 99,99% sikkerhed være i andre klasser, end den trådstarter arbejder i. Dvs hvis det forholder sig sådan, så er der IKKE tale om en krænkelse! 

Skal trådstarter droppe alt arbejde, fordi en eller anden synes, at trådstarter skal det? Der kan gå sindsyg meget tabt, hvis man skifter navn, det er der mange eksempler på igennem tiderne. Branding, tidligere kunder, markedsføring, linkbuilding, FB side, arbejde osv. Listen er mega lang...

Og hvis du mener, at trådstarter har brugt mange kræfter indtil nu, så er du tydeligvis ik klar over, hvor omfattende en flytningen af en shop inkl et nyt navn er... Jeg vil faktisk mene, at det kræver langt flere kræfter, end at afvise et firma, som føler sig forudrettet, fordi de ik tænkte sig om, den gang de købte et domæne...

Alt i alt kan jeg ik se noget, som skulle gå imod trådstarter ud over trådstarters eget ønske om at være venlig mod det andet firma...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet for mit dårlige råd var trådstarters formulering:

"Mit problem ligger nu i at jeg har et andet domænenavn, og vil gerne flytte indholdet fra min nuværende shop og til det nye domænenavn. Jeg har talt med UnoEuro og de fortæller mig at det kan ikke lade sig gøre. Kan det virkelig passe? Er der ikke en herinde der kan hjælpe mig, så ikke jeg skal bruge mange timer på at lægge alt ind igen?"

Dette er for mig at se det samme som, at beslutningen VAR truffet, og at spørgsmålet var rent teknisk. Mit dårlige råd gik ud på, at hun skulle holde fast i beslutningen og komme videre. Dette var ganske korrekt baseret på holdning (og erfaring), men også fakta i spørgsmålet. Jeg har givet mit besyv med i et relativt frit land, og trådstarter kan jo vælge at ignorere det og støtte sig til de gode råd.

\jø

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Udgangspunktet for mit dårlige råd var trådstarters formulering:

"Mit problem ligger nu i at jeg har et andet domænenavn, og vil gerne flytte indholdet fra min nuværende shop og til det nye domænenavn. Jeg har talt med UnoEuro og de fortæller mig at det kan ikke lade sig gøre. Kan det virkelig passe? Er der ikke en herinde der kan hjælpe mig, så ikke jeg skal bruge mange timer på at lægge alt ind igen?"

Dette er for mig at se det samme som, at beslutningen VAR truffet, og at spørgsmålet var rent teknisk. Mit dårlige råd gik ud på, at hun skulle holde fast i beslutningen og komme videre. Dette var ganske korrekt baseret på holdning (og erfaring), men også fakta i spørgsmålet. Jeg har givet mit besyv med i et relativt frit land, og trådstarter kan jo vælge at ignorere det og støtte sig til de gode råd.

Det fremgår vel ret tydeligt af trådstarters svar i tråden, at vedkommende troede, at han/hun havde overtrådt nogle regler. Pga dette formoder jeg, at trådstarter ville flytte shoppen, for at kunne fortsætte. Når tingene ik forholder sig således, er det vel dumt at rådgive ud fra nogle forudsætninger, som ik helt stemmer over ens med de faktuelle oplysninger i tråden... 

Jeg synes stadigvæk, fritland, ytringsfrihed eller ej, at det var trådens dårligste og mest mangelfulde svar... Men sådan er vi så forskellige :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 60
Fra  DJ Lookalikes Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op fik lige læst tråden igennem og kan godt se at det er med at være varsom.

Vi har domænet jm-denmark.com og har efterfølgende fundet ud af at der findes et etableret firma med navnet jmdenmark.dk.)

Bør man kontakte dem? Eller bare tage det roligt ligesom søde læber? :)

Et af Danmarks billigste mobildiskoteker - www.djlookalikes.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Robin.

Jeg vil anbefale dig at starte en ny tråd :-)

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke et ordsprog som hedder "den som lever stille, lever godt" så hvis der ikke har været et problem indtil nu, hvorfor så gøre det til et problem Smile

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)