Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mister mit domæne, hvad så nu?

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Fra  www.sweetlips.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har fået et problem.

Jeg har et domænenavn (domænenavn.dk) og er i dag blevet kontaktet af en person der har registreret (domæne-navn.dk) og har haft dette igennem en lang årrække. 

Personen bag (domæne-navn.dk) skriver til mig at han vil råde mig til at tage min side ned da denne er til gene for ham og hans kunder. Desuden ligner mit logo hans til forveksling.

Vi tager det lige fra begyndelsen, jeg sad, som så mange andre og tænkte, hvad skal jeg nu kalde mig webshop. Jeg søgte på domænenavn.dk (det jeg har nu) og var glædelig overrasket over at det var ledigt. Jeg registrerede det, fik det hosted igennem UnoEuro.dk, oprettede magento på det, og begyndte ellers at lægge varer ind. Jeg har lagt en masse varer ind, og er begyndt så småt at få nogle kunder derinde.

Nuvel, tilbage til problemerne.

Ham der har (domæne-navn.dk) vil som skrevet have mig til at opgive og nedlægge min webshop, på grund af at den er til gene for ham og hans kunder. Det er så hvad det er. Det må jeg jo så blive nød til.

Der skal lige siges at han har haft kontakt med sin advokat, der giver ham ret i at mig kan de sagtens "nappe" hvis det skulle komme til det.

Vedrørende logo'et, så har jeg aldrig set hans logo!

Jeg ringede til ham, for at tale med ham i mindelighed, han holdte fast i at han og hans advokat altså havde ret til det navn, og jeg ikke måtte bruge det. Især ikke til de produkter jeg har på min shop!

Fortalte ham at jeg ikke havde nogle intentioner om at kopiere hans logo, men kunne ikke forstå at det var kopieret, da jeg aldrig havde set hans logo. Det er nemlig ikke på hans side. Han fortæller mig at logoet har han på hans fakturaer og det er hans logo.

Og han havde ophavsretdomæne og logo, det har man automatisk når man har en side på nettet. Der er åbenbart en ophavslov i danmark der siger dette.

Nå men nu har i baggrundshistorien.

Mit problem ligger nu i at jeg har et andet domænenavn, og vil gerne flytte indholdet fra min nuværende shop og til det nye domænenavn. Jeg har talt med UnoEuro og de fortæller mig at det kan ikke lade sig gøre. Kan det virkelig passe? Er der ikke en herinde der kan hjælpe mig, så ikke jeg skal bruge mange timer på at lægge alt ind igen?

Beklager den lange skrivelse her.

Håber der er en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig.

Fortvivlende hilsner

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har kopiret hans logo og kan bevise det? så ro på der.

Jeg tror ikke at han kan vinde sagen, det er ikke et navn, men en betegnelse og i er ikke i samme branche, så jeg ville være helt rolig.

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Fra  www.sweetlips.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan desværre ikke bevise at jeg ikke har kopieret hans logo. 

Han fortæller mig det ligner, og jeg har aldrig set det. 

Vedrørende domænet, så mener han og hans advokat at de har en ret god sag. Og jeg er kun en nystartet virksomhed uden de helt vilde midler til at kunne køre en sag mod ham. 


Jeg tror det sikreste ville være at rulle om på siden og bare opgive. 

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en god sag. Jeg har smidt en besked på info@domænavn fordi amino lige gik amok.

Men hvis andre interesserede står i en lignende situation, så kan jeg her fremhæve essencen i sagen: Har man et domænenavn, man bruger til et reelt formål, fx webshop, og lader man være med at typosquatte eller på anden måde at drive uærlig forretning, så kan andre ikke rette krav mod en. En undtagelse hertil er, hvis vedkommende har rettighederne til navnet. Det er langt fra altid sikkert.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis vedkommende har firmanavn, som passer med domænenavn, f.eks. Firmanavn ApS og firmanavn.dk så er det op af bakke...

Det er noget andet, hvis de ikke hænger sammen...

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

forstår jeg det rigtigt, at det er manden bag sweetlips altså bare med bindestreg imellem sweet og lips og kræver det ?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bestemt ikke bare ligge mig om på siden som du skriver. Få nogle flere oplysning fra ham af, inkl. det logo som han mener du har kopiret.

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Fra  www.sweetlips.dk Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Hvis vedkommende har firmanavn, som passer med domænenavn, f.eks. Firmanavn ApS og firmanavn.dk så er det op af bakke...

Det er noget andet, hvis de ikke hænger sammen...

Hej IT-Konsulenten.

Den anden part er registreret hos CVR registreret som domæne-navn v/ xxxxxx og hans domænenavn er: domæne-navn.dk

Det jeg har registreret er domænenavn.dk altså uden bindestreg. Dog er mit firmanavn ikke det samme som domænenavn, men et andet navn, grundet de produkter jeg sælger, så vil folk ikke have at posten kan se hvor varerne kommer fra, ej heller bankdamen =)

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Fra  www.sweetlips.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex

Jeg har modtaget din mail, tak for det. 

Jeg får lige kigget på det hele og kommer tilbage til dig. 

Tusind tak for hjælpen indtil videre. 

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Fra  www.sweetlips.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WOWWOW:

Hejsa,

forstår jeg det rigtigt, at det er manden bag sweetlips altså bare med bindestreg imellem sweet og lips og kræver det ?

Hej WOWWOW

Grunden til at jeg ikke har skrevet de rigtige domænenavne er fordi man sådan set ikke må hænge nogle ud med navns nævnelse. 

Men i bund og grund korrekt. 

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)