Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdi af varer i momsrubrik A???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et lille spørgsmål ang. momsangivelse.

Snakkede med en fra skat da jeg skulle angive moms første gang.

Det er dog snart 2 år siden men er efterfølgende begyndt at bruge et regnskabsprogram(billys billing) og i den forbindelse får jeg ikke de tal jeg skal bruge til angivelsen.

Jeg handler hovedsalig med vare fra Kina og angiver i Billys billing at det er varekøb fra udland som så derfor skal pålægges dansk moms.

Problemet opstår når jeg skal inberette momsen. Så vil skat ikke lade mig komme videre uden at jeg fylder Rubrik A ud som hedde:rVærdien uden moms af varer køb i andre EU land. Der er ikke nogle der hedder værdien fra andre lande uden for EU.

Ringede til skat i sin tid og fik at vide at jeg skulle benytte rubrik A, selvom det var uden for EU.

Nu efter jeg har brugt Billys billing kommer tallet ikke op og jeg skal derfor selv sidde og finde den samlede værdi af mit varekøb fra udlandet(Kina)

Er der en kløgtig herinde der kan fortælle mig om Skal i sin tid har fortalt mig noget forkert. Jeg kan ikke få lov til at inberette 0 i rubrik A når jeg nu har uden for EU.

Med venlig hilsen

Niclas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal ikke rubrik indberettes for køb af varer fra uden for EU - som i

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

det skal momsangives med 25% af værdi+fragt+told som importmoms under salgsmoms og hvis rent firmamæssigt, samme under købsmoms og det har BB givet en konto til

Når du så ikke kan komme uden om at skrive i A så må man tro du har skrevet et beløb under import af varer fra EU i din momsangivelse - ellers burde den acceptere et rundt 0

Bortset fra det kunne du lyde til at være en dag sent på den og risikerer bod men det er jo en helt anden sag - god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for svar.

jeg regnede det selv ud ved at lægge alle mine indkøb sammen so jeg nåede det i ret tid.

nu er det lidt tid til næste gang men der vil jeg prøve at lave det i god tid også prøve at indberette et 0.

det var det samme før jeg benyttede billys billing.

bare det jeg angav moms af varer købt i andre lande(ikke EU) ville blanketten have noget i rubrik A.

er igang med at finde bogholder da det tager for meget af min tid og ikke mindst energi;-)

mit firma er ikke voldsomt stort men der er mange andre ting jeg heller vil forbedre.

tak igen for hurtigt svar.

du har hjulpet mig før kan jeg huske.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)