Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 unge piger vil starte en foredragsservice.. HJÆLP!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Vi er to piger, som til dagligt studerer Jura på KU og Politisk Kommunikation og ledelse på CBS.

Vi vil gerne starte vores egen lille virksomhed - et foredragsservice.

Virksomhedens formål i kort version: At gøre folkeskoleelever og gymnasieelevers viden samfundsaktuelt.

Hvordan: Vi kontakter diverse skoler - aftaler med lærer/underviser. En gang om måneden vil vi holde oplæg for mindst 3 skoler. Det skal handle om: Hvad sker der i verdenen nu? Hvad er aktuelt? Internationalt som nationalt. Et foredrag vil tage 3 timer.

Vi vil gerne betales for de foredrag.

Er det en god ide? Hvordan gør vi?

Mvh,

de 2 unge piger

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amtttaf:
Er det en god ide?

Nej.

Amtttaf:
Hvordan gør vi?

Lav det som en online service istedet, hvor man f.eks. kan se jeres "foredrag" på Youtube el. lign. Kombiner det med mulighed for at stille spørgsmål online og abbonements betaling til skolen.

Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar :)

Abonnements betaling til skolen? Er ikke helt med. Kan du evt. uddybet dit nummer to svar?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Læg en video ud hver eller hver anden dag, og lad så en video om måneden være gratis. Så skal skolen betale for at få adgang til dem allesammen.

Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, tak for svarene :)

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Den idé har nogle svagheder. Teknisk set er der når det kommer til folkeskolen, ikke ret store krav til at der skal "undervises i aktualitet". Fagbeskrivelserne skal følges, og det bliver de så. Noget andet er, at jeg vil påstå, at alle der underviser i samfundsfag, vil mene de har ret godt styr på, hvad der sker rundt om i verden. Så hvilke nye elementer er det i vil oplyse eleverne om?

Så skal I jo også ind på et marked, der er besat af nogle kæmpe forlag, der med deres online løsninger bliver bedre og bedre. Også når det kommer til aktualitet. For det ikke skal være nok skal i også kæmpe med en mastodont som TV2, der allerede har lavet det produkt du beskriver. De har udviklet News Skole, hvor det hele er at finde online.

Tilmeldt 26. Aug 14
Indlæg ialt: 2
Fra  Mira Languages Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

super, bare kom i gang. Handling giver forvandling. Fyr den af!

-frank

Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Umidelbart synes jeg det er en fin ide med at give de unge noget mere samfundsviden.

Der hvor jeg ser problematikken ligger er hvad der netop gør jer som "eksperter". Som jeg ser det kunne skolens lærere ligeså godt videregive den information I ønsker at formidle.

Jeg tror under alle omstændigheder det bliver meget svært for jer at få betaling for det med den baggrund og erfaring I pt har. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkels forslag om youtube "foredrag" synes jeg lyder godt. Jeg tror I får svært ved at få penge for at gå ud på skoler uden at ha meget mere baggrund, som virksomhedledere eller andet

MEN: -Via Youtube og nogle gratis video "lektioner" kan I, hvis det er godt og I er super aktive på sociale medier inkl. facebook, måske skaffe jer et navn, og et antal "brugere" som I så kan bruge til næste skridt, at få skolerne til at betale - enten får brug af video foredrag eller - besøg af jer på skolen.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det lyder som en god idé. Det er altid godt med personlig kontakt - det kan aldrig helt erstattes af online-foredrag. En uddannelsesinstitution er nok også mere tilbøjelig til at booke ét foredrag end til at binde sig til et abonnement.

Så der er ikke andet at gøre end at forsøge. Det skader jo ikke. Er det jer selv, der skal holde foredrag eller vil I være en slags booking-bureau? Hvis det sidste er tilfældet, så gælder det jo om at finde nogle spændende navne.

Hvis det er jer selv, så prøv at starte med skrive et opsigtsvækkende, måske kontroversielt, indlæg til medierne (helst Politiken, når det er til undervisningssektoren!). Lav en hjemmeside, der opdateres ofte måske med 'nyheder', gerne også med en PDF med et godt indhold, som kan downloades af lærerne, så I kan generere noget aktivitet og dialog.

God vind!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)