Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kaffe

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Blot et hurtigt lille spørgsmål - må man lave og sælge kaffe i hvilken som helst form for butik, og vil man i sådan et tilfælde være underlagt regler for fødevarestyrelsen, da kaffe vel er og betegne et organisk produkt?

Blot for at give et meget dårligt/skævt eksempel - hvis man som tøjbutik ville begynde at sælge kaffe i sin butik, kan/må man så det?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

De her regler er ret komplicerede, og jeg har været ude for, at Erhvervsstyrelsen og Fødevarestyrelsen har forskellig opfattelse af reglerne.

Der findes en bagatelgrænse for, hvornår man skal være registreret som fødevarevirksomhed. F.eks. er blomsterhandlere som også sælger chokolade undtaget de strenge krav.

Nu kommer det i dit tilfælde måske an på, hvad du forstår ved at "lave kaffe". Stiller du en kaffemaskine op, hvor der bare skal tilsættes bønner, og hvor du så sælger kaffen, når folk putter en mønt i, eller tænker du mere café agtig kaffe-salg? Det sidste vil jeg vurdere kræver godkendelse fra Fødevarestyrelsen og Smiley-ordning. Om du kan slippe udenom, hvis omsætningen på kaffe er meget ubetydelig i forhold til dine øvrige varer, vil jeg lade være usagt. Hvis du spørger Fødevarestyrelsen er jeg ret sikker på, at de vil sige, at du skal registreres, og som oftest har de ret - Men ikke altid. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)