Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT's krav for at de acceptere at et firma betragtes som værende aktiv..

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har igennem mange år efterhånden oparbejdet en opsparing i mit firma (enkeltmandsfirma med virksomhedsordning) og har funderet over følgende:

Når jeg stopper med at arbejde så ønsker jeg ikke at lukke firmaet men stille og rolig tage opsparingen i firmaet ud til privat forbrug (Indtil top skatten).

Så spørgsmålet er : Hvad skal et firma (enkeltmandsfirma med virksomhedsordning) opfylde for at SKAT IKKE kræver at det skal lukkes (Hvis der ikke er nogen indtægt i nogle år kan SKAT vel kræve at man lukker firmaet ???)

Skal jeg evt. købe et sommerhus i byzone (Så det kan udlejes hele året) eller ændre firmaet til et investeringsfirma eller hvad ???

På forhånd tak

/Michael

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt ophører virksomhedsordningen senest i det efterfølgende år, hvor du er standset med aktiviteten.

du har mulighed for at starte anden aktivitet i virksomhedsskatteordningen indenfor denne periode, men jeg vil anbefale at du får en rådgiver til at sætte nogle regnestykket sammen til dig over mulighederne.

et er ar der skal betales skat, men det jo heller ikke risikofrit at gå i gang med anden aktivitet, så der er behov for at få sat fordele og ulemper (afkast/risiko) op mod hinanden

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)