Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem holder øje med om en webshop overholder dankort reglerne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg støder nogen gange på webshops der modtager dankort, men som ikke lever op til alle krav for handel med dankort.

Det kan være der mangler en email adresse til supporten, eller telefonnummer.

  1. Hvem holder øje med om en webshop overholder dankort reglerne? (når de ikke er e-mærket)
  2. Er der noget sted man kan "anmelde" webshop som bryder reglerne?
  3. Er der overhovedet nogen "straf" for ikke at leve op til reglerne?

Sikker mange spørgsmål det blev til :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mente faktisk at nets skal se ens hjemmeside - som dummy - før de accepterer tilmelding til dankort (men det har måske ikke altid være sådan) Det må være nets (eller forbrugerombudsmanden) det hører under i alle fald og man kan givet miste retten til at ha dankort betaling

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at ansøge om at kunne modtage Dankort på min webshop. Der er det Nets som skal ind og kigge om den lever op til kravene. Når de har godkendt en webshop, ved jeg så ikke om de kigger fordi den med mellemrum, eller om man kan ændre den bagefter igen, så den ikke længere lever op til kravene.

Men jeg har også lagt mærke til, at der ofte mangler oplysninger på nogle webshops.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
Når de har godkendt en webshop, ved jeg så ikke om de kigger fordi den med mellemrum,

Når man ser hvor mange der ikke lever op til dem, tvivler jeg godt nok kraftigt på at de laver noget seriøst opfølgning på alle dem de godkender - Hvis de gør klarer de dælme ikke opgaven super godt.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet sammen med supporten på single.dk et par dage. Jeg vil jo mene at de helt klart IKKE lever op til reglerne, da man ikke kan finde nogen email adresse eller et telefonnummer på siderne til en af deres medarbejdere.

Men single.dk har fundet en kreativ måde at tolke denne sætning i reglerne på, under punktet:

Følgende oplysninger skal som minimum fremgå af forretningens website

Stk: 4.1.2 E-mail adresse og telefonnummer til jeres kundeservice el.lign

Single.dk vælger at tolke denne sætning således, at de blot skal have noget som ligner en "e-mail og telefonnummer". Ganske kreativt :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enkelt jo forkert ud over det kreative - el. lign er i forhold til ordet kundetjeneste - Kundetjeneste eller lignende og har man ikke tlf og email på er man mod reglerne hos nets og kan anmeldes til nets. Man skal ikke lægge sig ud med dem, de kan blive sure og bare sige stop for en aftale og lukke for en ny

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)