Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra dk til Jordan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

jeg er ny herinde.

Jeg har søgt i de forskellige indlæg, og da jeg ikke Kunne finde svar, oprettede jeg en profil i håb om, at nogle herinde kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne eksportere nogle varer fra Danmark til Jordan.

Første sending vil være omkring 60-70 kg. Herefter skulle antal kg gerne stige :)

Jeg har en plan og kontakter for det videre forløb, når varerne først er kommet til Jordan, men hvordan kommer de så langt?

Hvem kontakter jeg, er der nogle, der har et bud på hvilken fragtform, der er billigst, hvilket prisleje vi befinder os indenfor, hvad skal jeg specielt være opmærksom på osv.

Mvh

Kathrine

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere muligheder for at sende gods til Jordan.

Den dyre:

Send det med luft post gennem Dhl , Ups eller tnt . ( ring til Dsv der har vildt gode aftaler hos disse kurer firmaer )

Regn med en transit tid fra pickup til Levering på mellem 3 og 7 dage ( Jordan er ikke voldsomt efterspurgt fra Europa så det tager lidt tid ) . Dog kan du vælge express eller klokken 12 leveringer, så går det noget hurtigere.

Søfragt : Tag fat i Blue water shipping til dette. De har ofte gods der ryger ned i det område, så her kan du drage fordel af konsolidering der betyder at flere kunder deler den samme container, det gør det væsentligt billigere.

Forvent en transit tid på mellem 2 og 4 uger ca .

Fælles for de overstående er at du skal have styr på dine dokumenter, så tag direkte fat i en speditør der ved hvad de laver, hvis du ikke gør det risikere du at dit gods ender med at blive destrueret.

Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! Jeg sætter meget pris på dine gode råd. Jeg vil kontakte Blue Water Shipping

Hvor finder jeg mere information om shipping firmaer og deres specialer? Som helt ny i branchen oplever jeg faget lidt svært at gennemskue. Umiddelbart kan jeg forstå, at priserne kan variere en hel del. Er der et forum, en hjemmeside hvor brugere anbefaler, prissammenligner mm, eller en slags oversigt over fragt- og destinationspecialer hos de forskellige firmaer?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine

Det er ganske rigtigt at priserne kan variere en del fra speditør til speditør dog vil alle større speditører kunne klare de fleste destinationer. Før du får tilbud bør du gøre dig klar om dit gods kan være f.eks 3-5 uger undervejs og kan tåle container temperaturer der kan blive op til 60-70 C om sommeren. Vær i øvrigt opmærksomt på fragtprisen afhænger af vægt /volumen forholdet af dit gods.

Ravn

   

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Ravn, altsammen noget som jeg ikke var klar over.

Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, Morten, interessant og brugbar læsning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)