Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Restaurationskoncept bortgives: LCHF Dinner / Takeaway

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I København har vi Palæo restauranterne som er så populære at de flere gange afviser bestillinger, de snakker om at åbne flere forretninger og tilsyneladende er der altid kø i butikken.

Low Carb/LCHF diæter hitter i resten af verden ligenu(Sverige, USA mfl.) og det kommer helt sikkert også til Danmark.

Palæo's mad smager ærlig talt ikke særligt godt ifht. nogen af de ting jeg som amatør kan lave hjemme i mit eget køkken.

Jeg er overbevist om at der er et kundegrundlag der kan bære ihvertfald én forretning i hovedstaden, og muligvis også med tiden et par stykker i Odense, Århus, Aalborg mv. Men lige pt. tror jeg det er smartest at satse på hovedstaden.

Derudover er det ikke kun LCHF-folk der er den potentielle mål-gruppe, de opskrifter jeg har smager så godt at "almindelige" mennesker også kan spise dem :-)

Jeg har:

- Opskrifter, og er villig til at hjælpe med at sammensætte menukort.

- En uddannelse indenfor markedsføring og er villig til at hjælpe lidt til der også.

Til jer der ikke kender LCHF og er for dovne til at Google det, så har man længe vidst at synderen i den vestlige diæt er sukker og stivelse, det tager bare lang tid at omvende folk og pt. er det meget få regeringer der anerkender den her viden og derfor er det en kamp fordi du idag må kalde en salatdressing pumpet med sukker for "light" og generelt fordi vi bliver fodret med forkerte kostråd.

Så det handler om at skære sukker, mel, stivelse o.l. væk og erstatte det med sundt fedt. Opskrifterne kunne f.eks. være:

- Pizza hvor bunden laves af blomkål og æg.

- Svensk pølseret hvor kartofler erstattes med hvidkål.

- Sandwhich laver på brød af kerner.

- Store bøffer (økologisk og græsfodret)

- Kaffe og The med smør.

- Forskellige kager lavet med kunstige sødemidler og f.eks. mandelmel.

Hvad kræves af dig?

- Erfaring med drift af restaurant eller takeway.

- Iværksætter ånd og gåpåmod.

- Kapital.

Hvad skal jeg have i bytte? Ja der er to muligheder:

- Ingenting (et godt spisested med sunde retter er nok for mig), i givet fald hjælper jeg med at starte konceptet op og løbe det igang på strategisk niveau u/b.

eller

- En procentdel af selskabet, og så hjælper jeg aktivt til med markedsføring og udvikling mv.

Hvorfor gør jeg det ikke selv?

- Jeg har ikke erfaring i at drive restaurant og det har ikke min interesse.

- Jeg har ikke økonomi til det.

Håber at nogen kan se fidusen i det her, i kan kontakte mig her, mikkel@mikjaer.com el. skype "mikjaer".

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)