Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du spørgsmål til regnskab og bogførring etc....

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

...Så vil jeg rigtig gerne skrive om det på min blog!

Jeg har startet hjemmesiden nytregnskab.dk, hvor jeg bl.a. skriver om de forskellige regnskabsprogrammer, med deres fordele og ulemper fra mit synspunkt.

Jeg er nu igang med at tilføre siden en blog omkring ofte stillede spørgsmål i forbindelse med regnskab, bogføring, skat, moms osv.

Så har du et spørgsmål eller et emne du gerne vil have belyst, så skriv det her i tråden eller i en PM, så vil jeg skrive om det. Jeg vil naturligvis gøre det så det bliver let forståeligt, og med eksempler!

Jeg er udannet revisor, så har baggrunden for at skrive og hjælpe på denne front.

Fyr løs!

mvh.

Steffen

Læs mere om at valg af regnskabsprogram, samt andre regnskabs relevante blogs på

nytregnskab.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med projektet. Du kan jo starte med at tage de spørgsmål, som bliver stillet her :-)

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil man på siden kunne finde svar på mange forskellige spørgsmål omkring alt indenfor regnskab og bogføring?

Kan der stilles store som små spørgsmål?

Venlig hilsen,

Mads  

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads
Efterhånden som jeg får skrevet flere indlæg skulle man gerne kunne læse bredt omkring regnskab moms osv.
Du kan komme med alle slags spørgsmål, og så vil jeg svare på dem efter bedste evne!

Læs mere om at valg af regnskabsprogram, samt andre regnskabs relevante blogs på

nytregnskab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dit uddannelsesmæssige niveau ?

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg har en HD i regnskab og økonomistyring. samt 6 års erfaring som revisor, hvor jeg har haft med en bred vifte af virksomheder og opgaver at gøre.

Håber det var svar nok :)

Steffen

Læs mere om at valg af regnskabsprogram, samt andre regnskabs relevante blogs på

nytregnskab.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

det er givet god baggrund. Selv har jeg lidt kløe over at den tittel revisor ikke er beskyttet, så man uden faktisk at være godkendt/statsautoriseret, kan ha erfarring og viden som revisor. (hvad man kan ha både som godkendt og ikke godkendt :) )

Jeg siger ikke, at den ikke kan være fuldt godt nok, men har set en del som har brugt revisor, og så har opdaget, at det var så ikke en godkendt og revisorankenævn kunne ikke hjælpe.

Det er givet de autoriserede selv som nok ikke ønsker beskyttet titlen fordi de kan sende elever ud til opgaver som revisorer - Dem om det - jeg bruger selv kun ordet om godkendte/statsautoriserede

Velkommen helt klart til initiativet - behovet findes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en side bemærkning til dialogen omkring revisor ikke er en beskyttet titel, jeg synes ofte der på amino i forskellige tråde er en form for forargelse over personer der kalder sig revisor, hvis de ikke er registreret eller statsautoriseret revisorer. Men kigger man på 2 andre brancher som VVS'er eller Elektrikker der også kraver en autorisation, de folk der ikke vælger at tage installatøruddannelsen (autorisationen), kan de så heller ikke kalde sig Elektrikker eller VVS'er, er de så bare en arbejdsdreng Smile

DBH Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke se sammenhænget. En elektriker skal være uddannet elektriker ellers må han ikke kalde sig det

En installatør skal være uddannet installatør ellers må han ikke kalde sig det

Begge dele giver ret til bestemte typer arbejde

En person med 9 kl der kan lægge to tal sammen må kalde sig revisor og sælge sig ind som revisor - totalt uden udannelse

Det må hverken en elektriker eller installatør med hver deres betegnelse, så jeg ser slet ikke sammenhænget

Det er vel som at en der ved hvad en panodil er måtte kalde sig læge over for patienterne?

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes grænsedragning er lidt overdrevet:) men humoristisk:) min betragtning af hele den tilgang at folk kalder sig for revisor, der må man antage at personen har opnået et vist uddannelse niveau, men f.eks. ikke har taget eksamen til godkendt revisor, de personer som f.eks. har en HDr eller cand merc Aud og samtidig har arbejdet i revisionsbranchen i mange år, der vil jeg mene, at de er vil revisorer, dog bare ikke godkendt revisor med autorisation. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)