Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgodtgørelse privat bil

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har læst flere indlæg herinde uden helt at kunne finde ud af fremgangsmåden mht kørselsgodtgørelse i privat bil.

Jeg har et enkeltmands snedkerfirma og bruger en god del kilometer dagligt på kørsel til kunder, afhentning af materialer etc.

Har jeg forstået det ret, når jeg er kommet frem til, at jeg kan få fradrag på 3,73 kr pr kilometer (mener jeg 2014 satsen er)? Og med den sats kan jeg ikke også trække regningen på benzin fra vel?

Hvordan dokumenterer jeg overfor Skat, at det er de kilometer jeg opgiver, som jeg rent faktisk har kørt? (Gerne på en gratis måde, da hver en krone tæller her i opstarten)

Hvordan afregnes kilometerne? Pr md eller pr år? Jeg har jo selvklart ikke et fast kilometer-tal hver måned, men har jo trods alt en udgift til benzin på daglig basis og det er lidt svært for mig, at skulle vente et helt år for at hente pengene ind igen.

Findes der en feature i Dinero der kan holde styr på min kørsel?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en udførlig kørebog. Flere Væksthuse har den på deres hjemmeside.

Du kan få udbetalt kørselsgodtgørelse sammen med løn. (14. dag/måned)

Bemærk, der skal være løn på sammen med kørepenge. Gem dokumentationen i 5 år.

Johnny

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu udbetaler jeg jo ikke som sådan løn til mig selv, da jeg er nystartet og nyetableret, så hvordan skal udbetaling af kørselsgodtgørelse foregå?

På det hér område er jeg helt på bar bund kan jeg regne ud...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Send lige en PB

Johnny

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I enkeltmandsvirksomhed udbetales der ikke løn til ejeren. Udbetaling af kørselsgodtgørelse sker alene hvis virksomhedsordningen anvendes, alternativt kan det alene tages som et fradrag på selvangivelsen, hvilket derved først kommer til realisation i forbindelse med selvangivelsen. Dette kan afhjælpes ved indtastning på forskudsopgørelsen hvorved fradraget modtages løbende ved modregning i b-rater og øvrige skatter.

Benzin og andre faktiske udgifter kan ikke fradrages hvis der udbetales/fradrages efter statens takster for kørselsgodtgørelse.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er enten/eller? Enten trækker jeg benzin osv fra i det daglige regnskab for at få det med på momsregnskabet, eller også venter jeg til årsregnskabet og får det som fradrag?

Er der en procentsats ved at sætte udgiften i mir daglige regnskab? Eftersom jeg jo ikke bruger hele tanken af benzin til kørsel i arbejds øjemed...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så nemt er det ikke. Valg af beskatningsform har bl.a. også betydning. Du bør tage din revisor ind over. Han/hun kender dine forhold bedst 😊.

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt er jeg helt nystartet med simple opgaver og revisor er der ikke råd til lige nu.

Ellers havde jeg jo ikke forhørt mig herinde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber så, du har råd til ikke at benytte en revisor 😝

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit regnskab kan jeg generelt selv håndtere da det endnu ikke er så stort, så pengene jeg bruger på benzin er nok cirka lige så store som prisen på en revisor vil være, for at stille ham/hende spørgsmålet omkring kørselsgodtgørelse, så umiddelbart har jeg ikke noget at vinde ved en revisor (endnu)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)