Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indberetnig af moms og/med eu-varekøb

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kan hjælpe.

Er gået lidt fast, eller også er det bare overblikket der er mistet nu hvor der skal indtastes på skat.

Jeg skal indberette moms. Skriver lige beløb i runde tal

Købsmoms (fra DK) = 22.000,-

Moms af EU-varekøb = 35.000,-

salgsmoms = 52.000,-

Er det så korrekt at den samlede købsmoms (indgående moms) bliver 57.000,- ?

Samt at der skal betales ca 30.000,- tilbage i moms ? (varerne der er købt i EU, er jo ikke solgt endnu) 

Nogen der lige kan hjælpe. Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - din import moms skal være bogført med 25% af værdien som Moms af varekøb EU og helt samme beløb lag til købsmoms - så det er de 57000 kr du skal skrive i købsmoms hvis ellers dine tal er korrekt og korrekt forstået

Salgsmomsen er så også tillagt de 35.000 - så rent momsmæssigt er din momsbetaling bare alm købs moms og salgs moms DK - Importmomsen er statistik i dit tilfælde, hvis det altsammen er rent firmamæssigt

Dermed 30.000 kr at betale i moms forudsat at det du skriver som købsmoms og salgsmoms ikke også inkluderer importmoms i den ene del og ikke den anden.

Om du ikke har solgt varen?? Jamen så er der jo ikke en salgsmoms - læs evt

basalt skat og moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

og læs om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

brug et regnskabsprogram som har konti til import fra EU og uden for og som styrer det selv - eller grib fat i en boigholder/revisor der vil kigge dine ting igennem for det kunne tyde på du kan løbe ind i problemer - OG fremover - vær meget tidligere ude - længe inden fristen med indberetningen - betal - til fristen og ikke før

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for hurtigt svar.

Ved godt jeg er sent ude..

Det var mest om moms af eu-varekøb, skulle lægges til den samlede købsmoms af vare købt i DK - det var der jeg pludselig blev i tvivl:-).

Havde gjort det i alle indberetninger  indtil nu, men blev lige pludselig  i tvivl om det var korrekt.

Salgsmoms på 52.000,- er vare der er solgt i 1 og 2 kvartal.

Det jeg mente med at varen ikke var solgt endnu, var de vare der er købt i EU i 1 og 2 kvartal. nogle er jo selvfølgelig solgt.

Fortsat god aften

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

om varer er solgt så har du jo faktureret med moms  og er de ikke solgt så er der jo ikke salgsmoms så brug et regnskabsprogram så vil du ikke være i tvivl om hvad der skal indberettes - (og om varer er betalt er jo også helt uden betydning for moms)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ARasmussen.... På baggrund af dine ( dette og tidligere) vil jeg foreslå dig at anskaffe en revisor 😄. Jeg tror ligefrem, at en kyndig en af slagsen ville kunne tjene sit eget honorar hjem.

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er godt klar over at der ikke er salgsmoms, når varen ikke er solgt - men der er jo stadig købsmoms på dem :-)

Hvad anbefaler du af regnskabsprogrammer, som er til at betale for penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

www.dinero.dk er gratis i basis - billys billing og mange andre koster ca 100 kr per måned, men enig i du måske kan ha stor fordel af en bogholder eller revisor externt via nettet  - det kan være de dårligste penge du nogensinde har sparet samlet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)