Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg gribe opstart af tøj butik an?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Korreborg Rail Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med en tanke om at starte en virksomhed op der skal handle med Arbejdstøj/Firma tøj.

Jeg tager til info møde igennem SKAT, vel også kaldet "iværksætter kursus", dog er varigheden vidst kun på ca. 2timer her.

Udover det, ved jeg slet ikke, hvor jeg skal begynde.

Hvordan burde fremgangsmåden forløbe?

Skal jeg starte med at kontakte leverandørerne, og snakke om tal?

Eller skal jeg starte med at lave en forretningsplan som banken (forhåbentlig) kan godkende?

Eller er der noget helt tredje jeg skal tænke på først?

Hvordan har i startet jeres forretning, og med hvilken fremgangsmåde?

Nogen der har erfaringer med at finansiere en sådan opstart igennem banken, og evt. har en idé om, hvad man skal have af egen kapital, før de vil overveje et samarbejde?

Håber i kan/vil hjælpe med bare et og gerne flere af mine spørgsmål, håber det bla. er det denne side er til. :)

På forhånd tak.

Mvh. Danni Korreborg

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Korreborg Rail Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der har noget at sige til dette?

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Danni Korreborg:

Hej

Jeg går med en tanke om at starte en virksomhed op der skal handle med Arbejdstøj/Firma tøj.

Jeg tager til info møde igennem SKAT, vel også kaldet "iværksætter kursus", dog er varigheden vidst kun på ca. 2timer her.

Udover det, ved jeg slet ikke, hvor jeg skal begynde.

Hvordan burde fremgangsmåden forløbe?

Skal jeg starte med at kontakte leverandørerne, og snakke om tal?

Eller skal jeg starte med at lave en forretningsplan som banken (forhåbentlig) kan godkende?

Eller er der noget helt tredje jeg skal tænke på først?

Hvordan har i startet jeres forretning, og med hvilken fremgangsmåde?

Nogen der har erfaringer med at finansiere en sådan opstart igennem banken, og evt. har en idé om, hvad man skal have af egen kapital, før de vil overveje et samarbejde?

Håber i kan/vil hjælpe med bare et og gerne flere af mine spørgsmål, håber det bla. er det denne side er til. :)

På forhånd tak.

Mvh. Danni Korreborg

Start med at få lavet en forretningsplan for det bliver din "Road map" og den skal alligevel bruges til både bank og eventuelt leverandør.

Hvis du skal låne penge i banken så ser de rigtig meget på hvor meget du selv har. For hvorfor skulle de hjælpe hvis du ikke selv har noget på spil,, hvis du forstår.

Men ellers så søg p gamle tråde herinde og google så meget som muligt for det er nok den bedste måde for dig og få mere viden på. 

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Danni Korreborg:

Hej

Jeg går med en tanke om at starte en virksomhed op der skal handle med Arbejdstøj/Firma tøj.

Jeg tager til info møde igennem SKAT, vel også kaldet "iværksætter kursus", dog er varigheden vidst kun på ca. 2timer her.

Udover det, ved jeg slet ikke, hvor jeg skal begynde.

Hvordan burde fremgangsmåden forløbe?

Skal jeg starte med at kontakte leverandørerne, og snakke om tal?

Eller skal jeg starte med at lave en forretningsplan som banken (forhåbentlig) kan godkende?

Eller er der noget helt tredje jeg skal tænke på først?

Hvordan har i startet jeres forretning, og med hvilken fremgangsmåde?

Nogen der har erfaringer med at finansiere en sådan opstart igennem banken, og evt. har en idé om, hvad man skal have af egen kapital, før de vil overveje et samarbejde?

Håber i kan/vil hjælpe med bare et og gerne flere af mine spørgsmål, håber det bla. er det denne side er til. :)

På forhånd tak.

Mvh. Danni Korreborg

Helt klart lav en forretnings plan.

De fleste af dine spørgsmål kan du faktisk selv svare på når denne er lavet for det gør dit liv mere overskueligt på dette punkt.

en forretningsplans kan indeholde lidt alla' dette her.

----

en kort beskrivelse af virksomhedens mål , - hvad vil du sælge, til hvem, hvor meget. hvilke salgs kanaler ( webshop, fysisk butik osv. )

en beskrivelse af hvordan du vil opnå det og med hvilke værktøjer  du vil opnå det. ( skal du bruge ansatte, software, start kapital )

en tids plan - lav en tidsplan med ønsket dead lines ( et gant kort eller noget i den stil ) der viser hvor lang tid dine forskellige moves tager og evt. hvad de koster dig økonomisk.

til sidst laver du et budget der sort på hvidt forklare hvordan økonomien skal hænge sammen overordnet. 

husleje, tlf, biler, ansatte, forsikringer, leverandøre

----

dette var en grov opsætning til hvad den kan indeholde. det klart at den skal tilpasses din situation osv. men det kan gi dig en ide om hvad du egentlig har gang i og om det bare er i nærheden af at kunne lykkes.

den vil også gi dig en rækkefølge for dine gøremål og derefter kan du jo spørge om detaljer herinde og få super svar på lige det du ikke ved noget om endnu.

jeg vil lige tilføje at hvis du går i banken med igen forretningsplan ber de dig aligevel lave en hvis du spørger efter en større sum eller hvis det er en bank der giver gratis erhvers konti til deres kunder. Nordea feks. er ligeglade med forretningsplan for de tager sig godt betalt for erhverskonti. hvormod min egen bank arbejdernes landsbank giver den gratis men derimod vil de have en seriøs forretningsplan. En god forretningsplan giver også en boost i din kredit. har du nul kroner og en mega super duper vandtæt forretningsplan kan du låne en del penge uden nogen betydelig sikkerhed. da du så i den overbeviser banken om at her er der en risiko der er værd at satse på. 

jeg håber dette hjælper dig videre.

pøj pøj

Held og lykke med din butik.

hvem investere hvad og hvornår. og hvor lang tids tilbagebetalling hvis nogen, og omkostninger ved at få investorer ind udefra hvis nødvendigt.

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

denne sætning skulle have være lige under husleje, tlf biler ....

hvem investere hvad og hvornår. og hvor lang tids tilbagebetalling hvis nogen, og omkostninger ved at få investorer ind udefra hvis nødvendigt.

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Korreborg Rail Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Glenn

Mange tak for dit lange svar, nu er jeg blevet lidt klogere, og vil gå igang med at udarbejde en forretningsplan, så må vi tage den derfra. :)


Jeg har ikke haft sommerfugle i maven i mange år, så det her er meget spændende for mig.

Det er en blanding af frygt og begejstring, men det hele bliver nok mindre frygtindgydende, når jeg har styr på forretningsplanen, og har mere klarhed omkring, hvad der skal ske, og hvordan. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)