Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UMBRACO CMS - nemt, ikke nemt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg ville høre hvad I andre synes om Umbraco.

Jeg tænker her på, hvordan det er at bruge plugins til og om det er nemt at bruge på den måde. Jeg skal bruge det til en webside+webshop på længere sigt - vil det være okay at bruge Umbraco så?

Er fordelene ved Umbraco flere end ulemperne?

På forhånd tak for hjælpen folkens.

vh

Snorri Debess

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv evt. til Niels Henriksen, som er herinde. Han har mange års erfaring med Umbraco.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 31. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Regel nummer ét med Umbraco er at for at få det bedste udbytte af det så skal du finde én der er MEGET inde i det. Grunden er at hvis vedkommende ikke ved hvad man kan i det, så mister du meget af funktionaliteten. Jeg har måtte ryste på hovedet når jeg har fået at vide at Umbraco kan ikke det og ikke det - og her snakker jeg om at det er konsulenthuse som netop har Umbraco på menukortet - jeg har så måtte forklare kunden at Umbraco kan sagtens det. Der er plugins til systemet som sagtens kan bruges. Webshoppen uCommerce er bl.a. en rigtig god en. Men markedet ændre sig hele tiden og jeg er ikke helt up-to-date med de forskellige moduler. Generelt så laver jeg alt kode selv og har udviklet teknikker som gør at det går rigtigt stærkt. Men til de mere specielle ting kan man sagtens finde plugins.

Umbraco kan sagens bruges til webshop og website og hvis det laves korrekt så kan en IT-analfabet sagtens bruge det. Det har jeg selv et eksempel på (han indrømmer selv at han er på det niveau).

Der er fordele og ulemper ved alle CMS'er og der er ikke noget CMS der er bedst. Er der nogle der siger det, så lyver de hurtigere end Tarok. En af de store fordele ved Umbraco er at man kan tage 99% af alle html-sider og lægge dem ind uden at rette ret meget. Jeg vil ikke komme ind på hvad andre CMS'er gør men dem der er eksperter i dem kender sikkert trick til deres systemer :)
Fra Årslev
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 19
Fra  ecore Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan kun tilslutte mig det Neils skriver. Umbraco er et fantastisk værktøj i de rette hænder, men det kræver kendskab/erfaring at få det bedste ud af det. Der er masser af plugins (pakker) til umbraco, men det er ikke at sammenligne med plugins til wordpress!! Du skal stadig (som regel) kode noget for at få det ud af pakkerne som du vil have - til gengæld kan du få det nøjagtig som du vil have det.. ;)

Du kan sammenligne det lidt med to festmusikere - den ene har et af den slags keyboards hvor du trykker på nogle knapper, og så spiller det stort set af sig selv og man styrer det hele med en enkelt finger eller to på tangenterne (wordpress).. den anden sidder med alle ti fingre på tangenterne og spiller det hele selv, men får alle detaljer med og små variationer - du kan bede ham spille mere stille eller kraftigere etc.. (umbraco).

For nogen er automatikken det bedste i verden og for andre er det de individuelle muligheder der er toppen. Jeg siger ikke atdet  ene nødvendigvis er bedre end det andet (omend jeg er lidt farvet af at være fanatisk umbraco-udvikler) - det afhænger helt af hvad du vil have ud af dit site.. ;)

Pointen er naturligvis, at det kræver flere skills at spille med alle ti fingre end at sætte automatikken igang og kende et par toner... skulle du kaste dig over umbraco, så forbered dig på en stejl indlæringskurve... men du bliver så rigeligt belønnet i den anden ende.. ;)

Mvh
Ulrich Ebsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)