Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop varer: fragt, fragtpriser, forsikret?, Paypal

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Six,

Ja et et firma/cvr. nr. giver lidt ekstra administrationsarbejde, men nu ved du, hvor du kan gå købe labels, når du kommer lidt videre :-).

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Six:
Da jeg er komplet nybegynder på dette område vil jeg gerne se hvordan det går med salget osv. før jeg registrerer mig som firma. Det et medfører vel en del komplikationer hvis jeg opretter mig med cvr. nr. gør det ikke? Jeg skal lave og aflevere regnskab osv..?

Du slipper ikke for at lave et regnskab, hvis du vil kører det lovligt. Også selvom du ikke har oprettet et firma. Det er ikke så svært, så det skal skræmme dig væk, men du skal nok regne med at bruge noget til på at komme ordentligt igang. Jeg startede også som dig uden et firma, og efter 2-3 måneder kunne jeg se at det nu var på tide at oprette et firma. Jeg lærer stadig nye ting hverdag, men tager det i små skridt og i mit eget tempo.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådet Kim. Jeg har også brug for at tage et skridt af gangen ellers kan det godt virke uoverskueligt nogen gange. Men jeg kan ligeså godt så småt begynde at kigge på det.

Har du brugt en guide til at lave regnskab? Hvor kan jeg lære mere om det? Bruger man Excel/ Numbers til det eller er der nogen speciel formular man bruger til det? 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Dinero.dk til mit regnskab i øjeblikket, og det er et godt program at gå igang med. Selvom det er er et brugervenligt program fik jeg en af mine gode venner som har forstand på regnskab, til at vise mig hvordan man bogføre regninger. Så det vil jeg også anbefale dig at gøre, hvis du har den mulighed. Når året er omme og regnskabet skal gøres op, så slipper jeg ikke for at finde mig en revisor, så meget forstand har jeg desværre ikke på det.

Jeg har også et lager, jeg sælger tøj, så i starten brugte jeg et excelark, men er nu gået over til en access database.

Der er nogle forskellige youtube videoer med Dinero, som viser hvordan du gør de forskellige ting, ellers er det en god ide at spørge her inde. Jeg har selv spurgt en hel del gange og fået meget hjælp.

Du kan godt oprette et firm/cvr nummer, det er helt gratis og ret nemt. En ting at være opmærksom på, er om du producere affald - det afhænger af hvilken kategori du vælger dit firma hører under, når du opretter et cvr nummer. Der kan du godt få en regning fra kommunen bagefter.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser rigtig godt ud Kim og som de skriver så kunne det måske gå hen og blive lidt sjovt at lave regnskab - forhåbentligt Big Smile Det hjælper jo ofte med enkelthed og en god brugerflade og jeg er selv meget glad for at udnytte teknologien. Jeg kigger på det.

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Det er svært at give dig et entydigt svar - det afhænger bl.a. af dine kostpriser, du vil ikke kunne udgå tab, hvis du sender dine produkter som brev, der vil uden tvivl forsvinde noget i posten. Hvis din kostpris er lav nok, så kan det være det kan betale sig. Af fragtalternativer kunne være GLS som ved en fornuftig volumen er til at forhandle med

Ang. Fragt med posten: Hvor often forsvinder der pakker/breve undervejs?
Jeg tænker stadig på at tage en fast pris for fragt som feks. 40 Kr. og så bare sende de mindre dyre varer som brev
og de dyrere varer forsikret. 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)