Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra enkeltmands til aps

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu er der jo så ikke tale om at salget sker til en fremmed (f.eks. familiemedlem).

Alternativt kan jeg jo spørge, hvis trådstarter lukker sit enkeltmandsfirma og så ikke foretager sig andet, hvor err goodwill´en så ?

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

Nu er der jo så ikke tale om at salget sker til en fremmed (f.eks. familiemedlem).

Alternativt kan jeg jo spørge, hvis trådstarter lukker sit enkeltmandsfirma og så ikke foretager sig andet, hvor err goodwill´en så ?

Kan ikke se hvordan goodwill spiller en rolle når det er enkeltmands der laves om til aps med en og samme ejer. det ser jeg som en ulempe. ville bare blive beskattet af luft som jeg ser det. ?  eller hvad  ...jeg følger spændt jeres gode diskution som er langt over mine evner ;)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så er den ikke eksisterende, men det har absolut ingen betydning i dette tilfælde.

Hvorvidt salget sker til en fremmed eller ej, så skal virksomhedens værdi gøres op og beskattes på den ene eller anden måde!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan argumentere her fra og til dommedag omkring goodwill. Sandheden er, at du kan få alvorlige problemer, hvis din opfattelse ligger meget langt fra Skats.

Og så lige til Søren.... "Omgåelse" skurer grimt i mine ører.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Hvorvidt salget sker til en fremmed eller ej, så skal virksomhedens værdi gøres op og beskattes på den ene eller anden måde

Firmaet lukkes ! hvor er den værdi du efterlyser ?

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Ja, så er den ikke eksisterende, men det har absolut ingen betydning i dette tilfælde.

Hvorvidt salget sker til en fremmed eller ej, så skal virksomhedens værdi gøres op og beskattes på den ene eller anden måde!

det kan jeg tilslutte mig.... der er jo så tale om at få løn for sin indsats / arbejde når det er en fremmed køber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Og ved lukkes forstår Søren bl.a., at lejemål opsiges, telefonnummer lukkes osv ?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Værdien - måske er den der hvor rådgiverens ansvarsforsikring ligger!

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
"Omgåelse" skurer grimt i mine ører.

Jeg kan kun henvise til en 2 måneder gammel debat om samme emne, hvor "eksperterne" her på Amino heller ikke kan blive helt enige om det er OK eller ej.

http://www.amino.dk/forums/t/223894.aspx?PageIndex=1

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

glenn007:

arguins:

Ja, så er den ikke eksisterende, men det har absolut ingen betydning i dette tilfælde.

Hvorvidt salget sker til en fremmed eller ej, så skal virksomhedens værdi gøres op og beskattes på den ene eller anden måde!

det kan jeg tilslutte mig.... der er jo så tale om at få løn for sin indsats / arbejde når det er en fremmed køber.

det kan man godt sige :)

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)