Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt og gebyr - Hvad gør I andre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Nu har jeg gennem længere tid kigget på en lang række andre shops og set hvordan de håndtere fragt udgifter og kortgebyr. Det jeg synes jeg har spore mig til, er at de små erhvervsdrivende typisk tilbyder fri fragt ved køb mellem 500-1000 kr., mindst mange af de større kræver fragt på tunge møbler, typisk 199-499, hvor imod igen, de små der kræver fragt kun tager 89,- til 149,-

Lad os nu se det i øjerne.... fragt er ikke billigt for en webshop. Jeg tilbyder selv gratis fragt ved køb over 700,-, men det gør jeg kun fordi jeg kan se, at dem der minder mest om min egen shop gør det! Kigger jeg på de store shops er der typisk fragt på, især ved køb af tunge møbler. Jeg vil jo rigtig gerne have lidt af mine fragt udgifter ind igen, men føler ikke det muligt, for så bliver jeg bare dyre end de andre shops der er? Hvad gør I andre? Tager I fragt uanset hvad og så må dem der tilbyder gratis fragt sejle deres egen sø? Hvis I tager fragt, hvordan oplever I så at jeres kunder reagere (De kan jo sikkert finder produktet fragtfrit et andet sted jo)?

Og hvad med kortgebyr? Jeg holder selv mine kunder fri for kortgebyr, men faktum er jo at det koster nogle procent at modtage visa/master Card?

Man kan vel sige at grunden til at jeg spørg, er at jeg føler, at der er nogle shops derude, der kører med utrolig laver priser, fri fragt og ingen kort gebyr! Jeg synes i sig selv at fri fragt og ingen gebyr er dyrt nok for mig som virksomhedsejer, man vil vel gerne også have lov til at tjene lidt penge! :)

Pyha...håber det giver mening...ellers må jeg lige uddybe igen :)

vh

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

med hensyn til kortgebyr tror jeg de fleste store danske shops har nets aftale hvor alle visadankort kører som dankort med det ganske lave dankortgebyr, og derfor æder de gebyret råt. Mange af dem har f.eks. typisk visadankort - gratis, men master - gebyr simpelthen fordi visadankort ikke kører med visadel men med dankort del hos dem

Fragt er rent konkurrenceparameter hvor mange mener,at fragtfrit afslutter en handel langt hurtigere, og derfor lægger de fragten i prisen

Det er sandsynligt at de stadigt når de gør det, er billigere end en lille shop med samme varer, helt enkelt fordi de køber meget billigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. fragten

Med de varer jeg holder øje med, er prisen stort set ens over de forskellige shops. Selv mellem de store og små shops.

Men det er de store shops der smider fragt på, selv om man burde forvente at de har en bedre indkøbspris, hvor imod det typisk er de små shops der sænker prisen og dropper fragten. Det er naturligvis for at hente kunder ind, det er klart, men for f...... de kan ikke tjene mange basse øre så :)

Og det er det forvirrer mig, for jeg vil gerne være skarp på prisen, naturligvis, men jeg vil først og fremmes tjene penge :) Derfor vil jeg gerne hører hvad I andre gør? Tager I fragt på visse tunge produkter, eller æder I selv det hele?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Vedr. fragten

Med de varer jeg holder øje med, er prisen stort set ens over de forskellige shops. Selv mellem de store og små shops.

 Det er givet korrekt - det er det som mange har valgt er markedsprisen, og de store mener så de kan lægge fragten på for de er store og anerkendte og de mindre gør ikke. Prisen er ens men tro mig, de store har ofte langt større avance her enhed, så det er ikke muligt at se hvor fortjenesten lægges.

Jeg tror bare man må erkende at visse ting (langt fra alle) har en "markedspris" og det er lettere for stor anerkendt at lægge fragt oven i , end for lille ikke kendt som jo ofte ikke har andet at baske den store med, end - billigere eller fragt fri eller lignende

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)