Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved overførsel til dansk konto?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg bor i Thailand, og er ved at lave rejser for danskere herude. 

Jeg har i 2012 fået bekræftet af skat at jeg ikke er skatte pligtig i Danmark.

Vil der ske noget ved/er det lovligt at mine kunder overføre penge til min danske konto, som jeg så selv føre videre til min udenlandske konto? eller kan jeg blive beskattet af dette?

på forhånd tak for svar, og god dag til jer.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør det kun ved småbeløb, da jeg ikke stoler på det danske skattevæsen.

Det kan kaldes en mellemregning, men det kan vel blive noget af et cirkus, hvis man pludseligt skal bevise, at der er tale om en mellemregning.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

thsiexpress:
Vil der ske noget ved/er det lovligt at mine kunder overføre penge til min danske konto, som jeg så selv føre videre til min udenlandske konto? eller kan jeg blive beskattet af dette?

Sov roligt - en bankkonto udløser ikke skattepligt.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det er problematikken omkring skats opfattelse af hvor man reelt er bosiddende der spøger her i spørgsmålet ? Set fra det personskattemæssige perspektiv, er der ingen problemer i en bankkonto i dk når man er bosiddende i udlandet. Meeeeeeeeeen jeg er enig med Robert, en konto i dk med mange bevægelser og flytninger af penge til udlandet (mere end småpenge), kan have skats opmærksomhed og give mange problemer med skat. Skat har stor opmærksomhed på danskere i udlandet om de reelt er skattepligtige i dk eller udlandet og skat lever højt på deres omvendte bevisbyrde. Skat må rundt regnet påstå hvad som helst, ind til du kan bevise det modsatte og du kan blive nødt til at gå hele vejen op i det danske retssygstem for at få dit bevis godkendt, man kan blive meget fattig af at få ret overfor skat.

I virksomhedssammenhæng kan en dansk indbetalingsadresse give indtryk af en dansk virksomhed og åbne for en række problemmer ifht. skat, rejsegarantifond osv.. Om og hvordan det kan tackles er kompliceret og kan kræve diverse revisorerklæringer mv. (læs dyre omkostninger). Der er i princippet intet i vejen for en dansk afdeling af en udenlandsk virksomhed, men det er forbundet med mange omkostninger til revisor mv. både i dk og i udlandet.

Hvorfor ikke lade dine kunder betale til din Thailandske bankkonto, så er der ikke risiko for dyre problemer ifht. skat mv.

Held og lykke

De bedste hilsener

Finn

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:
Mon ikke det er problematikken omkring skats opfattelse af hvor man reelt er bosiddende der spøger her i spørgsmålet ?

Præcis - og der er en bankkontos placering på ingen måde afgørende for den vurdering. Der er tale om en konto og ikke en adresse....

Der er massevis af virksomheder som har konti på de markeder, hvor deres kunder opererer. Rent psykologisk vil mange danskere have større tillid ved at indbetale til en dansk konto fremfor en oversøisk (som også ofte er behæftet med gebyrer)

Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Finn Pedersen:
Mon ikke det er problematikken omkring skats opfattelse af hvor man reelt er bosiddende der spøger her i spørgsmålet ?

Præcis - og der er en bankkontos placering på ingen måde afgørende for den vurdering. Der er tale om en konto og ikke en adresse....

Der er massevis af virksomheder som har konti på de markeder, hvor deres kunder opererer. Rent psykologisk vil mange danskere have større tillid ved at indbetale til en dansk konto fremfor en oversøisk (som også ofte er behæftet med gebyrer)

Så her mener i at der ikke vil være noget problem i dette? Jeg har jo fået bekræftet af skat at jeg er ikke skattepligtig, samt jeg står som udrejst, og er ikke hjemme mere end 1-2,5 måneder om året.

Ja der er store og meget forskellige gebyr fra bank til bank ved overførsel til udlandet.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har for ikke så lang tid siden været en sag med en dansk fotomodel som måtte hele vridemaskinen igennem med skat, hun fik først ret ved landsret eller højesteret om hun reelt var bosiddende/skattepligtig i dk. Hun faldt i skats radar på bank og kreditkort oplysninger. 

Det smalle svar er der ikke uenighed om, du kan godt have en dansk bankkonto, når du bor i udlandet.

Det brede svar om det i nogen sammenhænge kan give dig problemer, det er her uenigheden opstår, for i forhold til skat er vi i en meget grå zone, skat har lovgivningsret til at arbejde med omvendt bevisbyrde, det betyder at skat kan slynge om sig med løse påstande, som er gældende, ind til det ved dom i højesteret kan afgøres at de ikke har ret.

En bankkonto med en del overførsler til udlandet vil falde igennem deres batch kørsler til nærmere undersøgelse før eller siden, så mit svar er at det kan risikere at give dig problemer med skat, på den måde at du kan risikere at skulle dokumentere din bopæl i udlandet, ligesom de vil spørge til brug af tilknyttet kreditkort i dk, samt tjekke træk i kontantautomater i dk, hvidvask mv.. Disse dokumentationer kan være voldsomt opslidende i det skat ikke er forpligtet til at tage dine dokumentationer til efterretning. Jeg kan ikke sige om du vil ryge ind i disse problemer, jeg kan kun sige der er en risiko for det.

Hvis du er parat til at stille op med hele det tunge kavalleri og have 100 % styr på en dansk afdeling af din udenlandske virksomhed, så er der ingen problemer,  kun at det er forbundet med tunge omkostninger.

Jeg læser dit spørgsmål. som du vil starte i det små og her ikke er parat til de store omkostninger til revisorerklæringer mv. 

Jeg forstår dig være i gråzonen mellem en privat udenlandsdansker konto og en etableret udenlandsk virksomhed med en afdeling i dk med dansk bankkonto og det kan efter min opfattelse være et minefelt i forhold til skat.

Det er ikke muligt at garantere for hvordan skat vil arbejde.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet fysisk i Danmark, alt køre online via hjemmeside. Der er kun kontoen i danmark.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)