Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel til Kina

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg er i tvivl om det er det rette sted jeg skriver dette, men her kommer det.

Vi har en leverandør som skal have overført en stor sjat US Dollars, men de vil altid have pengene overført til en privatperson, oftest er det en ny privatperson hver gang, jeg har bare tænkt over, hvad er grundet til dette egentligt, snyder de med skat eller noget i den stil?

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aldrig sende et større pengebeløb til kina på den måde som du beskriver.

Hvis jeg var dig, så ville jeg finde mig en escrow service før det går galt. Så er du sikret for tab uanset hvad grunden er.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  

Hvor stort et beløb er der tale om?  Umiddelbart virker det meget suspekt, personligt ville jeg ikke handle på den måde da det simpelthen er for risikabelt.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er beløb varierende mellem 30.000 USD og 100.000 USD. Det er sket før, og vi har aldrig haft problemer. Men, det var mere hvad grunden reelt set er til det :-o

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager jeg lige kommer ind i tråden.
Hvad er en Escrow service?
Er det en betalingsmulighed når man handler i Østen?
For overvejer og købe papirs poser og en hel del andre ting med logo m.m fra eventuelt Kina.
For syntes at det er rigtig svært og finde en god og billig leverandør i EU.
Det skal bruges til ny fastfood restaurant.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr Kronborg:
Det er beløb varierende mellem 30.000 USD og 100.000 USD

Det er sgu godt nok risikabelt bare at bankoverfører så store beløb - Har du aldrig snakket med kunden om at få kredit eller betale via en ramburs, hvilket vil give en noget større sikkerhed. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

LosAltos:
For syntes at det er rigtig svært og finde en god og billig leverandør i EU.

Der burde være rigtigt mange leverandører i EU der kan hjælpe dig med noget så simpelt som papirposer.  Asien vil aldrig kunne betale sig når der ikke er tale om meget store mængder.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er din kontakt i Kina.

Kan det tænkes at din kontakt blot er et mellemled mellem dig og evt leverandører i Kina, og at din leverandør ikke er din kontakt, men forskellige leverandører fra ordre til ordre.

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi handler direkte med leverandøren. Vi bruger ingen mellemled, og det er vidst så vidt som jeg forstår det leverandørens ansatte der modtager pengnene, forskellige fra gang til gang velogmærket.

Og i forhold til en remburs kører vi først dette når det er en ny leverandør og vi snakker 200.000 US eller mere, da en remburs er rigtig dyrt. 

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr Kronborg:

Det er beløb varierende mellem 30.000 USD og 100.000 USD. Det er sket før, og vi har aldrig haft problemer. Men, det var mere hvad grunden reelt set er til det :-o

Det kan være de hiver penge ud af firmaet sort, og sender dem til privat konto for at beløbet aldrig har været i kontakt med firmaet. Der er også en rigtig god mulighed for at de heller ikke ønsker at betale privat skat. Den nemmeste måde at undgå dette på er at finde en fattig peson fra bjergende som lever for 1 dollar om dagen eller en hjemløs, og så oprette en bank konto til ham og lade ham modtage både penge og eventuelle problemer fra statten og skattevæsnet.

Hvis jeg gjorde dette, så ville jeg også finde en ny fattig eller hjemløs til hver eneste overførsel. Udelukkende for at være sikker på at der ikke var nogen problemer næste gang. Jeg er nemlig sikker på hver eneste betaling skaber problemer for konto ejer, og helt sikkert også muligheden for en låst konto, da banken har indberetningspligt ved så store betalinger.

Jeg vill dog stadig bruge en escrow service hvis jeg var dig. Det ændrer intet udover at du er beskyttet mod tab hvis det en dag går galt for dem, og det gør det som regelt når man snyder og svindler.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)