Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges til handel med modkøb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ifm. en handel har jeg behov for assistance, da denne model er ny for mig. 

Det drejer sig om, at jeg skal lave en handel, hvor jeg sælger 100 stk stole til en kunde med brugtmoms. Jeg skal så i modkøb overtage kundens 100 stk. brugte stole. Derudover betaler kunden differencen til de 100 stole, han køber af mig (differencen opstår ved at han køber stole, der er dyrere end dem han har nu)

Hvordan skruer jeg denne handel korrekt, lovligt og mest fornuftigt sammen?

På forhånd tak for hjælpen,
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville da sørge for, at der er to bilag. Et for hver handel - for det er jo det, der er tale om.

Når din kunde så har betalt, bogfører du det som hhv. et køb og et salg. Altså dit køb som debet, dit salg som kredit og modposten er jo så din kasse eller konto i banken.

Skriv på bilagene, hvad du har lavet, så du også kan give skat en forklaring på det om 4 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde vel være enkelt at gennemføre de to handler hver for sig - han laver faktura til dig på 100 stole med hans brugtmoms ordning og du laver faktura til ham for dine 100 stole (brugt moms eller hvad du nu har) og så udligne fakturaer mod hinanden så han bare skal betale differencen - det kan I jo lade fremgå af fakturaen fra dig - Det er i alle fald en enkelt metode

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal have tak for svarene. Ja så enkelt kan det vel gøres. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)