Hej
Ifm. en handel har jeg behov for assistance, da denne model er ny for mig.
Det drejer sig om, at jeg skal lave en handel, hvor jeg sælger 100 stk stole til en kunde med brugtmoms. Jeg skal så i modkøb overtage kundens 100 stk. brugte stole. Derudover betaler kunden differencen til de 100 stole, han køber af mig (differencen opstår ved at han køber stole, der er dyrere end dem han har nu)
Hvordan skruer jeg denne handel korrekt, lovligt og mest fornuftigt sammen?
På forhånd tak for hjælpen, |
Jeg ville da sørge for, at der er to bilag. Et for hver handel - for det er jo det, der er tale om.
Når din kunde så har betalt, bogfører du det som hhv. et køb og et salg. Altså dit køb som debet, dit salg som kredit og modposten er jo så din kasse eller konto i banken.
Skriv på bilagene, hvad du har lavet, så du også kan give skat en forklaring på det om 4 år.