Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uansvarlig finanslov fra regeringen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Her kan i læse hovedpunkterne i den nye finanslov.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article4982937.ece

Deres finanslov lægger op til et budgeteret underskud på ca. 40 mia, der primært består af unødvendige udgifter, der direkte viser regeringens manglende omtanke for Danmark som en helhed og den fortabte fremsynethed.

Der er nok ting som andre fokuserer på, men jeg bliver specielt irriteret over et punkt. De vil tilføre DSB 28,5mia kr. så nogle få mennesker der rejser i tog mellem AAlborg og København kan gøre turen en anelse hurtigere. Hvor mange af dem er det så vigtigt for at de kan gøre turen 30minutter hurtigere? Hvis det er 1000 mennesker der har gavn af det og resten af landet er næsten ligeglade, så forærer finansloven inddirekte for 28,5millioner til køb af transport til hver af disse 1000 mennesker!!!! Jeg tror de fleste af dem ville tage imod en Porche og et benzinkort, så har vi sparet 27mia. kr. på finansloven.

Er det slet ikke gået op for regeringens ekspert rådgivere at vi er på vej ind i en ny tidsalder hvor der skabes nye energi forsyningskilder, der formentlig vil gøre energi så billigt at det vil ændre transport forbruget. Jeg tør ikke sætte tal på hvornår nogen tør sætte disse energisystemer i masse produktion, men Honda siger de kommer med en 100kwh fuel cell bil til næste år, Toyata siger de følger trop og Japans regering har meddelt at der nu vil blive tilbudt tilskud til installation af fuel cell energi former. Jeg kan ikke sige det er bevist endnu, men det er på vej.

Ellers er man ret langt på andre områder, du kan lave HHO gas billigt og vi kan brænde den af og skabe super høj varme. Vi har værktøjer til at omdanne varme til elektricitet, men der skulle være en opfindelse på vej der kan gøre det med lavere energi tab. Der er endvidere udviklet nye batterier af jordarter som både lagrer og frigiver energi på en ny og meget kraftigt forbedret måde (et 1,5V batteri kan brænde en stor motorcykel motor af på 5-10 sekunder - tror cyklen hed Killabike, men videoen om batteriet blev væk for mig).

Det er ikke et spørgsmål om man kan skabe nye energi former, men et spørgsmål om hvad der er mest praktisk anvendeligt og så selvfølgelig effektivitet. 

Jeg ved ikke hvor vi er hvornår, men det er ikke ok at gældsætte de kommende generationer fordi en minister synes det er irriterende at rejse mellem landsdelene. Specielt ikke når vi allerede nu ved at der kommer til at ske en revolution på transport området inden længe, og så er vores fine nye togbaner forældet inden det kommer i brug. Om 5 år risikerer vi at skulle bruge 30mia kr. på transport igen.

Synes i andre det er ok? Hvad kunne 28500 iværksættere skabe for Danmark hvis de hver fik 1million kr. at arbejde med? Hvis de var dagpenge modtagere ville man spare omkring 6mia kr. årligt og man ville måske kunne få øgedede skatter fra firmaerne på 4-6mia kr. - det ville måske tjene sig ind på 2-3år. Men regeringen vil hellere tilgodese et mikroskopisk mindretal for penge vi ikke har!!! 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)