Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mistet produktionstid koster ????

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

jeg mangler input fra jer.

Jeg arbejder med automation og optimering hos vores kunder, som typisk er danske fødevareproducenter.

Fortiden diskutere vi "hvad koster en times mistet produktion". Jeg har Googlet runder og finder både oplysninger fra 2.000 - 1 mio., pr. time.

En ting er at regne på timelønne, antal folk etc. - Men hvad med energi, afskrivninger, overheadsomkostninger og hvad regner man mere med. Jeg vil gerne opstille nogle linier, til diskussion og til beregning.

Ser frem til at høre fra jer

Mvh.

Henrik 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror såmænd at du har fået dit svar. En times mistet produktion koster forskelligt, afhængigt af hvilken virksomhed der er tale om. Du kan jo ikke bare komme med et standardbeløb, højst et gennemsnitsbeløb. En virksomhed som Novo Nordisk vil have et større tab, end det lokale mikrobryggeri.

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar alligevel.

Jeg mangler ikke et bestemt tal, mere hvad skal medregnes for at finde tallet.

Men spiller produktes værdi nogen rolle ??? - Hvis du holder stille én time, og der er mulighed for én times overarbejde - Koster det så ikke kun overarbejdet ??? Du har vel ikke tabt værdien af produktet ?

Jeg har brug for en "økonomisk opstilling" for hvad man tager med i mistet produktion. 

Så hvis ikke man regner produktværdien med, så er din antagelse vel ikke helt korrekt NOVO/micro bryggeri ???

Lad mig hører fra jer, hvad man bør have med i sin beregning - Og hvordan I ser mistet produktion.

Mvh.

Henrik 

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Min umiddelbare tanke er, at det er forskelligt fra virksomhed til virksomhed.

Sådan meget kort, vil jeg mene at driftstab = mulig fortjeneste (overskud) pr. time + evt. driftsudgifter pr. time (f.eks. maskiner der kører, lys, varme, arbejdsløn, osv.)

Så du vil skulle finde ud af, hvilke udgifter er der i driften og hvad tjener firmaet på et produkt / på en time.
Eftersom de udgifter som også ville være dækket ind under effektiv drift stadig er der i større eller mindre grad, skal disse også kortlægges. Giver det mening? :)

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, det giver mening.

Det er jo en fed debat at have. Men jeg kan så godt undre mig over at Danish Crown, melder ud at det koste 1 mio., at stå stille pr. time..............

Det lyder voldsomt.

God dag.

Henrik

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som andre nævner er det forskelligt fra virksomhed til virksomhed.

Men vær sikker på at den eller de ansvarlige i den ramte virksomhed er 100% klar over hvad mistet produktionstid koster. (det burde de forventelig være)

Tidligere har jeg arbejdet med rengøring for fødevare industrien.

Jeg havde ansvaret for 4 forskellige linier.

Alt efter hvilket produkt  der blev produceret og hvilken linie der stod stille, kunne det koste fra 80000 til 250000 pr. linie. pr time.

Hvordan udregningen generel/gennemsnitlig vil se ud, har jeg ingen bud på.

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)