Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Benzin kort bogføring privat/erhverv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg vil gerne ha' et benzin kort til mit firma, men efter og ha' talt med diverse tankstationer kan jeg se at for dem der ikke kører meget er det en stor fordel og få et privatkort frem for et erhvervskort i det man får bedre rabatter.

Mit spørgsmål er så, kan man bogføre den faktura i et ApS, eftersom faktura navnet er ens private navn?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fakturaerne der bogføres i dit ApS skal være i selskabets navn, men kan du ikke bare betale fakturaerne af privat konto og lave et udlægsbilag til ApS.

Vær opmærksom på at såfremt det ikke er ApS der ejer bilen så er situationen lidt anderledes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja udlæg og så betaling fra ApS duer jo kun hvis det er det ApS der ejer bilen - selv ved udlæg er det dog ikke så rart at der slet ikke står firmanavn på men hvor meget det betyder ved jeg som ikke

Husk hvis hvidpladebil i firmaet er der ikke fradrag for momsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for jeres svar :)

ApS ejer bilen ja. Kan du forklar lidt nærmere hvad det betyder at lave et "udlægsbillag"?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det betyder at du laver en formular, kan godt være håndskrevet, hvor du specificerer dine udlæg og anfører sum i alt der skal overføres til din konto.

Er du i tvivl så prøv og google efter udlægsbilag og/eller -formular, så finder du flere eksempler.

Husk at momsfradrag afhænger af hvordan bilen er indregistreret (gulpladebil etc)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ud over håndskrevet udlægsbilag skal du endeligt have en original regning der viser hvad det er du har lagt ud for siddende samme med dit bilag for samlet udlæg - specielt når du er ejer af selskabet så det aldrig kan ligne en privat hævning :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)