Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Google Cloud Storage bruges til webshop-downloads?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har pt kig på Amazon S3 til at lagre de digitale downloadprodukter i min Woocommerce-webshop - men overvejer også Google Cloud Storage til samme formål. Er der nogen der ved om Google Cloud Storage er et godt valg på den front?

På forhånd tak!

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo an på hvad dine kriterier er ?

Skal det være det billigste, det bedste, det hurtigeste eller det nemmeste eller skal det være lige i midten af alt sammen.

Der er mange ens produkter derude, men det er langt nemmere at vælge rigtig, eller få hjælp til et valg hvis du har et konkret ønske. Alt andet vil jo bare være personlig preference.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Cloud Storage kan sagtens bruges til lagring af digitale produkter, kan dog klart anbefale at du laver en beregning på hvor meget data du regner med at overføre hver måned - da det hurtigt kan løbe op (100 gigabyte er 68kr) oveni din lagringsomkostninger.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine kriterier er, at hastigheden og stabiliteten er i orden og at prisen er overkommelig. Det med prisen er dog ret svært at gennemskue, da jeg endnu ikke kender min samlede datamængde eller den månedlige trafik.

Amazon S3 har jeg set en del omtale af i forbindelse med webshops/download-hosting, og synes ikke jeg har hørt Google Cloud Storage omtalt i samme grad - derfor var jeg nysgerrig efter, om det måske ikke var så egnet.

Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas

Tak for svaret. Det er helt sikkert værd at have med i betragtningen. Ved du hvordan Google Cloud Storage prismæssigt ligger ift Amazon S3 - og er der andre løsninger, der er værd at overveje?

På forhånd tak!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen er ca det samme for S3 og Google Storage

S3: 

Pris per GB plads: 0.030 USD

Pris per GB trafik: 0.12 USD

Google Storage:

Pris per GB plads: 0.026 USD

Pris per GB trafik: 0.12 USD

Så har du antal requests oveni - hvilket er rimelig billigt.

Alternativt findes der OpenStack Swift storage platforme - eller helt normalt FTP storage hos en webhost udbyder - hvilket kan koste mere eller mindre baseret på mængde data, trafik osv.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 18. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for overblikket!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)