Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger tester af nyt produkt, Intelligent Bogføring. Giver gratis abonnement i 3 måneder!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens køre et regnskab på betalingsdato i vid udstrækning.

Det kræver bare at direktøren i firmaet er hurtig til at betale regninger med det samme i netbanken, og det kan stille lidt krav til likviditeten.

Jeg sparer selv på posteringerne når jeg kan det, og der er jo ingen grund til at alle bilag skal ind og røre en kreditor- konto først, fordi den først bliver betalt en dag eller to senere... men hvis vi taler om større poster som går ind i en anden regnskabsperiode (eller momsperiode), så kan man jo lave en manuel periodisering.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop. Det gælder om at spare på posteringerne. Og hvis du indtaster dine udgiftsbilag til betaling i Netbank på betalingsdagen, passer pengene - så belaster du ikke likviditeten mere end du ellers ville gøre ved at betale til tiden :-)  Dine faste udgifter, husleje, telefonabonnement osv. vil helt automatisk ligge sådan. Det er et spørgsmål om, hvordan man organiserer sig. Under alle omstændigheder må der jo komme en postering, når der betales i banken. Det er dén postering, vi kan sætte modkonto på.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

okaj - jeg skal lige høre, hvis nu der kommer en rykker fra en kreditor, og du/i er sikre på at have betalt (altså kan huske at have), hvor finder i disse informationer i bogføringssystemet?  Jeg plejer at trække en posteringsliste på kreditoren, den kan jeg så afstemme mod et kontoudtog fra kreditor.  Det er rart og nemt, specielt hvis der skulle foreligge et par kreditnotaer

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg. Jeg er glad for dit "okaj" :-) Jeg vil lige understrege, at vi ikke finder informationer i bogføringssystemet. Vi baserer os udelukkende på de informationer, som brugeren giver os. I dit tilfælde vil der ikke være bevægelse på bankkontoen, og der vil derfor ikke blive påført kontonumre. I forlængelse af tidligere vil jeg sige, at uanset på hvilken dato fakturaer bogføres, vil de skulle bogføres (igen), når bankudtoget kommer. Jeg vil igen opfordre dig til at kontakte os direkte for at finde en løsning, idet den kan være meget individuel.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)