Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slikbutik hjælp til leverandørvalg,

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, Jeg er igang med at finde leverandører til slik, chips, sund slik etc, men synes det er svært at finde engros firmaer, har hørt at der er en del producenter i Sverige, men også gerne fra Danmark, det drejer sig primært om bland selv slik.

Håber at der er nogen herinde som lige sidder med viden indenfor dette område.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er ved at starte op, synes jeg at du skulle kigge på sliknet.dk hvor Jesper der også er her på Amino, har sin webshop. Jeg har hørt at Jesper også er villig til at lave en startpakke til en ny butik med alt hvad der sælger godt. 

Når man laver en forretning med slik, skal man være meget opmærksom på de regler der gælder på området. Derfor er det ikke altid nogen god idé at blive alt for "eksotisk" i sin søgning på billige leverandører. Slik fra Sverige kan ganske rigtigt lyde billigt, men så skal man altså være ret stiv i importregler og afgifter hvis ikke man skal brænde fingrene. Fødevarereglerne, som sliksælgere hører under, giver flittig brug af bødeblokken og det kan være dyre lærepenge.

Så indtil du ved, om du overhovedet når den omsætning du planlægger - og har 112% styr på reglerne - så spil på de sikre kort. En dansk leverandør, der er omfattet af samme krav som dig, og evt. lidt chips og diverse hos Metro eller lign. steder, og du kommer ud med en blød start.

Senere kan du så optimere dine indkøb og få billigere priser, men så er du også langt bedre rustet vedr. hvor meget slik osv. du kan aftage på uge- eller månedsbasis og så kan du også forvente at få betydeligt skarpere priser.

Tilmeldt 25. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dukkemageren, mange tak for dit svar det er også det jeg er i tvivl om med Sverige og importregler osv, har også skrevet til Jesper for at høre hvad han har af tilbud, men forstår ikke helt priserne, hvis man giver fx 50 kr - 60 for 1 kilo ex moms, hvordan kan butikkerne så sælge det til 7,95 og 8,95 kr pr 100 gram, hvis man vil have overskud.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MIdas:
men forstår ikke helt priserne, hvis man giver fx 50 kr - 60 for 1 kilo ex moms, hvordan kan butikkerne så sælge det til 7,95 og 8,95 kr pr 100 gram, hvis man vil have overskud.

Jeg forstår udmærket din undren. :)

Jeg har, om ikke dagligt, så flere gange om ugen forespørgsler på opstart af slikbutik, og med et kulsort marked, vil jeg næsten påstå at det ikke er muligt at drive en butik med overskud - hvis ikke du selv er klar til at omgå reglerne. ( dette er altså ikke en opfordring)

Sørgeligt men sandt.

Det er sådan set temmelig simpelt, når man kender priserne.

Et kilo slik ( varierer naturligvis lidt), men ligger i Sverige/Tyskland/Holland mfl. på alt fra ca. DKK 25,- til DKK 55,-

Dertil kommer lidt i fragt, evt. mærkning mv.

Afgiften i Danmark er pt. DKK 24,61 pr. kilo

Så du har altså en indkøbspris Ex. moms på de billigste produkter på DKK 50,- , og de dyreste op til DKK 80-90 + moms

Af yderligere omk. kan nævnes, husleje, forsikring, poser/emballage, svind, el/vand/varme, evt. personale samt en del omkostninger til det offentlige for diverse nødvendige tilladelser/kontroller.

Så, selv med udsalgspriser på f.eks 8,95 pr. 100 gram er der ikke mange øre tilbage.

Salg under der - tja, behøver jeg sige mere.....

Priserne burde ligge omkring de "vejledende priser" som er 12- 14,95 pr. 100 gram - Men, det er jo ikke muligt så længe der er butikker der kører efter egne regler, uden moms og afgifter.

Tilmeldt 25. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop der mine tanker falder hen, når jeg tænker indkøbspris minus udsalgspris, er det da svært at dække de faste udgifter, hvis konkurrenterne sælger det til indkøbspris + moms, og ville da også mene at prisen burde ligge på 13- 15 kr pr. 100 gram, før der ville være noget overskud at henteHmm

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvis du mangler leverandører, så kan vi hjælpe. Vi har hjulpet kæder samt små butikker med slik leverandører fra blandt andet udlandske slik leverandører såsom USA, England, Tyskland, EU osv.

Du er velkommen til at kontakte mig på 28965758

Med venlig Hilsen

Eric J. Christiansen
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

MIdas:
men forstår ikke helt priserne, hvis man giver fx 50 kr - 60 for 1 kilo ex moms, hvordan kan butikkerne så sælge det til 7,95 og 8,95 kr pr 100 gram, hvis man vil have overskud.

Jeg forstår udmærket din undren. :)

Jeg har, om ikke dagligt, så flere gange om ugen forespørgsler på opstart af slikbutik, og med et kulsort marked, vil jeg næsten påstå at det ikke er muligt at drive en butik med overskud - hvis ikke du selv er klar til at omgå reglerne. ( dette er altså ikke en opfordring)

Sørgeligt men sandt.

Det er sådan set temmelig simpelt, når man kender priserne.

Et kilo slik ( varierer naturligvis lidt), men ligger i Sverige/Tyskland/Holland mfl. på alt fra ca. DKK 25,- til DKK 55,-

Dertil kommer lidt i fragt, evt. mærkning mv.

Afgiften i Danmark er pt. DKK 24,61 pr. kilo

Så du har altså en indkøbspris Ex. moms på de billigste produkter på DKK 50,- , og de dyreste op til DKK 80-90 + moms

Af yderligere omk. kan nævnes, husleje, forsikring, poser/emballage, svind, el/vand/varme, evt. personale samt en del omkostninger til det offentlige for diverse nødvendige tilladelser/kontroller.

Så, selv med udsalgspriser på f.eks 8,95 pr. 100 gram er der ikke mange øre tilbage.

Salg under der - tja, behøver jeg sige mere.....

Priserne burde ligge omkring de "vejledende priser" som er 12- 14,95 pr. 100 gram - Men, det er jo ikke muligt så længe der er butikker der kører efter egne regler, uden moms og afgifter.

 

Lidt gammel tråd - men apropos slik og afgifter ( eller nærmere mangel på samme);

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/a94981673349422c9d6eec5cb6fdf11c-20150122-slikimportr-sigtes-for-svindel-for-27-mio

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)