Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsmoms passe ikke i Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg synes egentlig at det er ganske nemt med momsen... og så dog ikke. Når jeg ser moms angivelsen i Dinero, så passer salgsmomsen ikke med min tjek udregning i Excel. Købsmomsen stemmer dog helt fint med det tal som Dinero også er kommet frem til. I momsperioden for første halvår af 2014 har jeg kun haft 6 bilag hvoraf to af dem udgående, så synes egentlig det skulle være lige til :(

Kan jeg i Dinero se hvilke tal der bliver lagt sammen for at give salgsmomsen, så jeg kan tjekke med min egen udregning?

God søndag :)
Poul

Design, layout & personlighed - www.sonnegrafisk.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er nok ikke det, der er galt, men man kan jo hurtigt bide sig fast i det med de 25 % og glemme, at man ud af den samlede pris skal regne 20 % moms.

Altså hvis en ting koster 800 kr + 25 % i moms bliver det 1000 kr inkl. moms.

Men hvis beløbet inkl. moms er 1000, skal man trække 20 % fra for at komme tilbage til de 800.

Kan det være sådan en "tanketorsk" eller er der måske en fejl i Dinero et sted?

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

hvis du går ind i kontor vil du kunne få et specifikation af salgsmomsen (konto 64000) for en given periode.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Sonne Pedersen:

Hej

Jeg synes egentlig at det er ganske nemt med momsen... og så dog ikke. Når jeg ser moms angivelsen i Dinero, så passer salgsmomsen ikke med min tjek udregning i Excel. Købsmomsen stemmer dog helt fint med det tal som Dinero også er kommet frem til. I momsperioden for første halvår af 2014 har jeg kun haft 6 bilag hvoraf to af dem udgående, så synes egentlig det skulle være lige til :(

Kan jeg i Dinero se hvilke tal der bliver lagt sammen for at give salgsmomsen, så jeg kan tjekke med min egen udregning?

God søndag :)
Poul

Hej Poul.

Det er helt sikkert fordi du har bogført i den efterfølgende periode :)

Men du velkommen til at sende os en mail på support@dinero.dk og jeg skal kigge på det.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fandt jeg fejlen... hvis det da er en fejl.

Jeg var inde i kontoplanen og se under konto 64000 og der har den taget beløbet fra forrige momsperiode med, som jeg betalte til SKAT. Dette har jeg bogført som et bilag, men det har jeg da nok gjort forkert?

@Rasmus er det noget du vil se på eller hvordan skal det rettes?

Mvh.
Poul

Design, layout & personlighed - www.sonnegrafisk.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Sonne Pedersen:

Så fandt jeg fejlen... hvis det da er en fejl.

Jeg var inde i kontoplanen og se under konto 64000 og der har den taget beløbet fra forrige momsperiode med, som jeg betalte til SKAT. Dette har jeg bogført som et bilag, men det har jeg da nok gjort forkert?

@Rasmus er det noget du vil se på eller hvordan skal det rettes?

Mvh.
Poul

Hej Poul.

Ja Dinero medregner denne postering hvis du ikke bruger vores moms funktion.

Se hvordan du skal gøre i denne video:

https://dinero.dk/support/hvordan-afregner-jeg-moms/

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)