Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Erhvervskonti og 2 budgetter?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Et grundlæggende spørgsmål.

Jeg søger en erhvervskonto, da jeg lige har registreret en virksomhedMen mange banker spørger efter et livitetsbudget og driftbudget.

Har læst at varesalg er en del af et budgetterne, men da det er umuligt at forude et fremadrettet salg, når jeg er nystartet, hvad gør jeg så?

Ville også spørge om hvilke "variabler" I budgettet, der er relevante for banken i forhold til, at jeg er en nyopstartet iværksætter?

Jeg har købt noget printerblæk fra Kina, som jeg skal sælge videre via min webshop, så firmaets definition er derfor meget simpelt.

Har ingen lån, driver det hjemmefra, laver selv hjemmesiden og har stort set ikke andet end mit produkt. (En rigtig garage-iværksætter Angel)

Håber du kan svare

På forhånd tak

MVH Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

du må foretage et bedst muligt gæt på dit salg - hvor meget blæk sælger du og hvad tjener du så på blækket. Uden ret mange andre udgifter bliver det jo et meget simpelt budget - og du kan jo lave to stk - et worst cast og et som du forventer det

Worst case - salg 20 patroner a 200 kr - vareforbrug 20 patroner a 100 kr og så måske lidt andre udgifter - herunder måske noget fragt og varer retur osv og så er du klar.

Forventet - salg 400 patroner a 200 kr - vareforbrug 400 patroner a 100 kr - 

Husk at dit indkøb ikke er en udgift for det er bare bytte af penge i banken med blækpatroner til samme værdi - din udgift kommer hver gang du har solgt en patron og tager den fra dit lager

Del der gerne op - Sept - okt - nov - dec - jan

Indtægter             200    300

Udgifter                100    150

Fortjeneste           100    150   osv

Så er der likviditetsbudget

Også relativt simpelt med så få udgifter som du beskriver

Omsætning/indtægter = penge du får ind i kassen - hvis du f.eks. får penge samme dag du sælger er det lige til at tage fra dit driftsbudget, ellers kan det være du bliver betalt 10 dage efter du har solgt og så skal du regne med 10 dages forsinkelse på pengene

Herfra går så dit varekøb, for nu kan det jo være sådan, at du sælger for 200 kr den første måned og dermed får 200 kr ind banken MEN - du har købt et lille lager patroner hjem for 3000 kr og så er det jo penge ud af banken sammen med evt andre udgifter - hjemmeside, reklame osv allerede i den første måned - så det kunne være

             første md   anden md   tredie md

indtægter         200         400            500

betalinger       3000           0              0

likvidt behov   2800          -400        -500    hvor banken kan se, at du enten selv skal ha 2800 kr op af lommen eller banken skal låne dig

Nu må vi se om tallene hopper rundt - tror ikke altid tabulatorer virker, men håber du får en ide om det. Ofte er det dog godt hvis du lige får en med lidt økonomiforstand til at sætte det op for dig og måske gå med i banken

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)