Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge i klemme hos en webshopleverandør.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 26. Feb 14
Indlæg ialt: 25
Fra  RENSERI.NU Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Jeg søger råd og vejledning til en sag som handler om at jeg ansatte en ung gut på ca 20 år til at udvikle min webshop. Jeg valgte ham blandt en lang række andre tilbud. Nogen billigere, andre dyrere.
Han var ung, virkede frisk og dynamisk og det var i fin tråd med hvordan jeg betragtede min egen virksomhed. Jeg gjorde på første møde og siden alle møder meget ud at fortælle præcis hvad jeg krævede af min shop. Han lovede og lovede at hvis der var noget han ikke selv kunne, så kunne "hans folk".

Det korte af det lange er, at den aftalte pris var 20.000 + moms som skulle betales i rater. Første rate når jeg havde godkendt designet. Efter 3 måneder leverede han et design som overhoved ikke levede op til mine forventninger.
Da jeg vendte tilbage med min reaktion på et design som var langt langt fra hvad jeg ønskede ville han ikke lave min shop alligevel .. Da jeg følte det som et mega setback og spild af enorm meget tid at skulle sætte et nyt firma på sagen, havde jeg ikke lyst til at starte forfra..
Det var ikke til at overskue på daværende tidspunkt. Jeg slog koldt vand i blodet og med en lang peptalk overtalte jeg ham til ikke at give op og bad ham med sende mig et nyt foreslag til design og derefter indbetalte jeg første rate af 5000+ moms (kr6500), som skulle være en motivations faktor og skulle understrege min egen vilje til at nå i mål uanset at deadlines for længst var overskredet.
Herefter gik det kun ned af bakke og hele projektet endte alligevel med at gå i stå pga hans modvilje.
Han har aldrig leveret andet end de første Photoshop filer på et design jeg ikke kan bruge og han nægter at tilbagebetalte 1.rate selvom kontrakten (udformet af ham selv) klart og tydeligt siger at hvis sælger ophæver samarbejdet skal 1.rate tilbagebetales..

Jeg har gjordt/sagt/skrevet alt hvad der stod i min magt for at få mine penge tilbage men han er glat som en ål.

Synes I jeg skal give op eller har jeg andre muligheder??

Hilsen Squab den fortvivlede..

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, en retssag burde være lige til :) Du har jo dit på det rene, går jeg ud fra, når du nævner det om kontrakten.

Jeg har læst tråde her på Amino, om at man bare bør springe mellemled over, og sagsøge direkte.

Du kan vel også presse ham med en retssag til at starte med, at hvis ikke han tilbagebetaler inden x dato, vil du stævne ham jf. hans egen kontrakt. (måske lige smide den idé forbi en advokat inden) 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Leo. Det lyder til at sagen er ret straight-forward i og med du har papirer på aftaler osv. 

En rigtig god ide er at betale en advokat en tussebasse for at få ham til at skrive et brev eller to til ham. Hvis han ikke kan betale og det er derfor kan advokaten true med en tur i fogedretten og en eventuelt konkursanmodning det plejer at få folk op af stolene..

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår godt at du både er sur og skuffet og gerne vil have dine 6500 kr retur, hvilket du muligvis også er i din gode ret til jvf kontrakten, det kan jeg ikke vejlede dig i, men gør op med dig selv hvormeget tid du vil bruge på denne sag/6500 kr mod det tid og energi du vil og skal bruge på din nye virksomhed/projekt. Så kan jeg tippe dig med at DanDOmain er en super samarbejdespartner mht web-shop og jeg betalte ikke så meget som du nævner for min webshop

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er lidt inde i det juridiske, kan du med fordel starte en småsag, hvor det ik er krævet, at du har en advokat på sagen. Men det kræver, at du kan lidt jura, eller kender en der kan... Det koster 500 kr, og hvis alt er, som du beskriver det, så skulle den ligge lige til højrebenet, da det hele står i jeres indbyrdes kontrakt. Den kan modparten ik løbe fra...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Liselotte:
men gør op med dig selv hvormeget tid du vil bruge på denne sag/6500 kr mod det tid og energi du vil og skal bruge på din nye virksomhed/projekt.

Dette er lige præcis årsagen til, at der findes så mange virksomheder / personer der begår svindel.

For mig personligt, handler det ikke blot om beløbet str. men om at få gjort en indsats overfor de der bevidst snyder folk for at berige sig selv / eller ikke ved bedre.

Heldigvis har vi jura på området (i dette eksempel aftaleloven), der netop fungerer som fælles spilleregler. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

Dette er lige præcis årsagen til, at der findes så mange virksomheder / personer der begår svindel.

For mig personligt, handler det ikke blot om beløbet str. men om at få gjort en indsats overfor de der bevidst snyder folk for at berige sig selv / eller ikke ved bedre.

Heldigvis har vi jura på området (i dette eksempel aftaleloven), der netop fungerer som fælles spilleregler. 

Ahh slå lige koldt vand i blodet. Det var ham selv der ville fortsætte selv om modparten havde trukket sig ud af aftalen. Så at beskylde modparten for at være en svindler er nok lige i overkanten.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Michael

Hvis du læser mit indlæg igen, så beskylder jeg ingen bestemt, men kommenterer generelt på en problemstilling som så mange gange før har været vendt på amino. Nemlig spg. om man skal bruge tid på at jagte sine penge, fremfor at glemme sagen og bruge tiden på sin virksomhed.

Michael:
Det var ham selv der ville fortsætte selv om modparten havde trukket sig ud af aftalen.

Tja første aftale bliver misligeholdt, og erstattes af ny aftale der også bliver misligeholdt.. 

Så er man jo ikke rigtigt kommet videre end sit første udgangspunkt!!!

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Søborg
Tilmeldt 26. Feb 14
Indlæg ialt: 25
Fra  RENSERI.NU Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit næste skridt bliver at undersøge hos en advokat hvorvidt det betyder noget at der ikke sidder en fysisk underskrift fra hverken ham eller mig på kontrakten. Han bad mig godkende den ved at svare på mailen hvilket jeg gjorde.

Derefter bliver han højst sandsynligt stævnet.

Tak til Jer alle for brugbar feedback.

Squab den lidt mindre fortvivlede

 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Aftaler bekræftet via mail er gældende.. Så har du mail historik på at i har indgået en aftale som efterfølgende er misligholdt, ja så har du en god sag... 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)