Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

genial idé men ingen penge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mit navn er Emil og jeg er en 21 årig der studere på HG.

Da jeg var i bad her for nogle måneder siden blev jeg ramt af en idé som har globalt potentiale.
Jeg undersøgte hurtig om der var lavet noget ligene og om mit koncept vil fungere og det ser sådan ud.

Har holdt den her idé meget tæt og det gør jeg stadig.

Grunden til at jeg laver det her indslag er fordi jeg ikke har nogen idé overhoved til hvordan jeg skal få den her idé ud i livet.
jeg ved godt det kommer til at koste en hel del penge men da jeg studerene og går meget op i min uddannelse er det ret svært at spare penge op.
Det skal lige siges at jeg bor alene ;)

Men hvis nogle af jer har en idé eller ved noget om hvordan man kan få noget kapital vil jeg være meget taknemmelige over at høre hvad i har af sjove råd

Kh. Emil

Fra Sønderborg
Tilmeldt 12. Jul 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har penge, så kan du få, har du ingen, så må du gå...

Der findes dog en løsning.

1. Tag kontakt til investor (evt google det)

2. Hvis du mener det rigtig seriøst, så lav en forretningsplan, som er velskrevet, gerne med billeder over hvordan det kommer til at foregå, så investor, eller banken får en fornemmelse af hvad det drejer sig om.

Til slut. Hvis der er nogle som skal investere i dig, så skal det være fordi at investor eller banken skal se en fordel i det og at der falder noget afkast af til dem, så de tjener på dét på længere sigt.

Det kan godt være at det er en god idé, men vær ærlig overfor dig selv - Hvad er din kapacitet lige nu og hvor skal du starte for at få dit projekt ført ud i livet.

Hvis du har yderligere spørgsmål, så kontakt mig gerne.

Vh

Martin

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at tage modet fra dig, men der fødes 1000vis af gode ideer hver dag, og kun promiller kommer længere end bare en ide.

For at du kan kapitalisere ideen, skal den være meget mere konkret, du skal f.eks. sikre dig at der ikke allerede er lavet patent på den i forvejen, det kan der sagtens være uden at den er blevet til et produkt. Et patent spærrer andre fra at profitere eller producere et tilsvarende produkt. Netop det har jeg prøvet et par gange, uden at der findes et produkt.

Du skal lave et god forretningsplan, som kan skabe klarhed over cost/benefit, markedsbehov osv.

Hvis du ikke selv ønsker at stå for produktion osv. skal forretningsplanen være endnu bedre og uddybende, for at du kan få investorer til at hoppe på.

 Ideen om at gå - flytter dig ikke, det kræver benarbejde  

Idea http://opfind.nu  - hjælper dig igennem de første faser, f.eks. med at se om at der patent på opfindelsen i forvejen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak! 

Du har givet mig en del at tænke over.
Jeg vil lave en grunding analyse af mit produkt, inden jeg ser på hvilket muligheder jeg har med hensyn til investore. 


Vh. Emil 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)