Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den lokale butik?? Lovlig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål - vore lokale genbrugsforretning har skabt en del postyr på det sidste, høre han ikke overholder sine aftaler og direkte taler dårligt til kunder,sælgere og naboer.

Jeg syntes hverken jeg kan finde et cvr nr på butikken, den har intet telefonnummer og den findes ikke på Krak!

Eksistere denne butikoverhoved i skats system?

ydemere ved jeg de har solgt rundstykker i weekenderne og slik er en del af deres sortiment - kan de være lovligt?

Hvis man skal gå i små sko så ryger de også inden i selve butikken, selv når der er kunder, deriblandt børn!

syntes det virker meget korrupt.

Håber på venligt brugbar svar;-)



Mvh Daniel

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kontakter du ikke skat eller Fødevarestyrelsen? Vi kan umuligt tage en vurdering, på noget så ukonkret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggesgaard:
eg syntes hverken jeg kan finde et cvr nr på butikken,

Det kunne tænkes at butikken ikke er registreringspligtig. Hvis den opfylder de særlige regler for genbrugsbutikker skal den ikke nødvendigvis have et CVR-nr eller registreres for moms....

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

De særlige regler er vel kun gældende hvis det er penge som går til nødhjælp mm?

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis virksomheden sælger fødevarer bør de være registreret hos FVST. I så fald bør du kunne finde dem på www.findsmiley.dk. Ellers bør der også være en kontrolrapport i vinduet. 

Ønsker man at anmelde virksomheden, kan man gøre dette anonymt på FVST hjemmeside

Mvh Kristina 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Baggesgaard:
høre han ikke overholder sine aftaler og direkte taler dårligt til kunder,sælgere og naboer.

Ja, du hører - men det er jo ikke sikkert at det er rigtigt....tjek evt. trustpilot, der kan du også læse om urimelige anmeldelser af firmaer af kunder som forventer en helt masse.....

Baggesgaard:
Hvis man skal gå i små sko så ryger de også inden i selve butikken, selv når der er kunder, deriblandt børn!

Ja, du har ret - du går i meget små sko, og det virker som om du har et horn i siden på dem. Lad dog kunderne bestemme, hvis jeg var i en butik hvor der blev røget, så vil jeg gå med det samme og aldrig komme igen. 

Baggesgaard:
syntes det virker meget korrupt.

Ja, sikkert - jeg kender ikke dig eller butikken eller hvor den ligger - men det virker som om at du har verdens mindste sko på, og du burde nok søge ind på Politiskolen, så du kan gå rundt og være politimand ;-) Så jeg gætter på at enten har du en butik i byen og har ondt i r.... over at der er mere gang i deres butik eller også er du 14-15 år og aldrig oplevet "den virkelige verden"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristina Ekman-Nielsen :
Hvis virksomheden sælger fødevarer bør de være registreret hos FVST.

Bør??? Da ikke nødvendigvis. De skal kun registreres hvis den opfylder betingelserne for en registrering..... En genbrugsbutik der sælger fødevarer til kunderne behøves ikke at have en omsætning der berettiger til registrering....

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Anden butik i samme by - svaret er nej

14-15 år - svaret er nej, jeg er 28 år, er uddannet i detail, har været leder de sidste 9 år, de sidste 5 som butiksbestyrer og talent trainee for andre leder deriblandt trainee.

et horn i siden dem - det kan du bande på jeg har!

Men tak for dit svar og interesse.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggesgaard:
har været leder de sidste 9 år, de sidste 5 som butiksbestyrer og talent trainee for andre leder deriblandt trainee.

Nå, men det virker ikke til at du kender reglerne indenfor detailhandlen siden du spørger om det er tilladt at sælge morgenmad, om man må ryge i lokalet osv.

Så kom nu bare videre end at spilde tid på en forretning som lyder til at de nok skal ødelægge dem for dem selv med deres måde at køre det på.

Du er jo ikke en spor bedre når du snakker dårligt om andre, fordi du har hørt noget fra andre. Håber du som leder lærer din ansatte at fokuserer på egne værdier og kvaliteter og ikke hvad alle andre render rundt og laver. Ellers kan jeg sagtens give dig en masse eksempler på store detail butikker som heller ikke overholder lovgivningen, dem skal du også være velkommen til at gå efter ;-)

Så hvis nu du bare holder fokus på din butik, så skal de kunder som den anden butik "har stjålet" fra jer nok kommer tilbage :-)

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender skam godt reglerne i forhold til LMK, hygiejne osv
Jeg var godt klar over at rundstykker ikke må langes over disken, er dog i tvivl med slik! Det ser man jo ofte på diverse markeder.

Hvordan kan du bedømme om jeg har hørt noget fra andre eller om jeg selv har været en af de "bedragede"? Jeg syntes du dømmer mig og "min" butik uden overhovedet vide hvad der forgår - Min butik ligger ikke i lokalområdet og hvis den så gjorde ville den ikke være truet af en genbrugsbutik - vi har 140 ansatte, genbrugsbutikken har 1! 

"Min" butik er eget af forbrugerne - jeg har en chef som har en chef som er direktør i en af landets største virksomheder -Jeg syntes ærlig talt du skal holde min arbejdsplads ude af denne tråd!

Jeg spørger helt præcis på nogle ting som gør mig bedre stillet i forhold til min vurdering om denne butik drives efter loven.

Jeg spørger ikke til råds om noget og jeg ønsker du undlader at skrive dine råd om hvordan jeg som person skal agere på mit arbejde!

Tilbage til trådens start . jeg har gjort det kort i toppen af tråden, fordi jeg ikke har et behov for at hænge nogle ud, jeg vil blot have styr på lovgivningen i forhold til mine spørgsmål.

Håber vi kan komme tilbage på rette spor - jeg har kun brug for svar på de stillede spørgsmål... ikke andet...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)