Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i tvangsopløsning på grund af revisor???

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg skriver for at bede om råd om et spørgsmål, jeg har haft med min revisor. Jeg ændre revisorer for over et år siden og har haft problemer med dem lige siden.  Hovedsageligt på grund af det faktum, at revisionsselskabet ikke har forelagt mine årsreport til Erhvervsstyrelsen.  Det fremgår at en af ​​ders medarbejdere forladt virksomheden og at mine regnskaber blev overset selvom jeg har afleveret alle oplysning til revisions firma. Nu er både min drift og holdings selskabet i tvangsopløsning på grund af revisor? Hvor står jeg rent jurilisk? Har jeg en sag for at kræve erstatning fra mine revisorer? Håber i kan kom med noget god råd! På forhånd tak!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ønske om at genregistrere selskaberne - og er indskudskapitalen kontakt ? Hvad siger revisor, når du forelægger dem problemstillingen ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger revisionsfirmaet til sagen?  Har du været i rette hvor selskabet blev tvangsopløst.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt = intakt

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din forklaring lyder mærkelig for er firmaet opløst pga. manglende indleverings af årsregnskab, så vil direktionen normalt få en rykkerskrivelse fra Erhvervsstyrelsen, men varsling om tvangsopløsning.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis problemet alene ligger i, at revisor har overset, at de skulle lave din årsrapport og rettidig indlevere den, så er der ingen tvivl om, at der foreligger et ansvarsgrundlag hos dem, og at de er pligtige at betale erstatning for tab, som kan begrundes heri. Du har dog også en tabsbegrænsningspligt. Straks du blev opmærksom på problemstillingen, måtte du således tage fat i revisor, og hvis han ikke straks rettede op eller du da ikke troede på, at han ville rette op, så måtte du  få fat i en anden revisor.

Jeg bemærker, at pengemangel i dansk ret ikke kan begrunde krav - eksempelvis vil tab, som alene er forårsaget i, at du ikke havde råd til at undgå tvangsopløsningen ved at betale en anden revisor, ikke blive erstattet.

Mit gæt er, at sagen er mere mudret end det du fortæller. Måske at der har været tvivl om, hvem der skulle gøre hvad i forbindelse med dit revisorskifte, revisor måske ikke har fået de bilag, som han har rykket for, eller at der foreligger betalingsmisligholdelse fra din side? - ja jeg gætter bare, og mine gæt kan selvfølgelig være helt forkerte.

Du kan overveje at klage til revisornævnet for at få sagen undersøgt nærmere og for at få et fingerpeg om, hvem der vurderes som ansvarlig for det skete - og hermed om det må forventes, at du vil få medhold i et erstatningskrav mod revisor.

Inden du klager, kan du læse nogle af nævnets afgørelser her http://www.revisornævnet.dk/sw59684.asp?sw_searchstring=ikke+indleveret+%E5rsregnskab

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er principielt enig med RikkeSkype-Wondering, hvis der er tale om en godkendt revisor (registreret eller statsautoriseret).

Der vil i så være eks. aftalebreve m.v., som beskriver hele samarbejdet og ikke mindst de forskellige terminer og hvem der gør "hvad" "hvornår".

Der er ingen tvivl om, at er regnskabsmaterialet afleveret i overensstemmelse med de indgåede aftale, så har revisoren er problem, som dels udmøntes i en eller anden form for erstatning til kunden (jura, som vi har advokater til) og formentlig en bøde ved klage til revisornævnet.

Hvis der derimod ikke er tale om en godkendt revisor, ja så er der kun at forsøge en retssag for at kunne få en erstatning for de påførte tab m.v.

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale trådstarter om hurtigst muligt at få udarbejdet og indberettet de manglende årsregnskaber, også selv om de givet er omfattet af reglerne for genoptagelse (d.v.s. egenkapitalen er intakt og der ikke forefinden ulovlige udlån til ledelse eller aktionærer). En genoptagelse kræver fuld revision af årsregnskabet samt en gennemgang af regnskaber og bogholderi fra seneste årsregnskab til erklæringsdagen, da revisor skal kunne indestå for, at selskabet ikke er blevet forringet i denne periode.

Hele "seancen" kan blive rimelig omkostningstung, desværre.

@Ravn - Det er korrekt, at selskabets ledelse har modtaget såvel rykkerskrivelser m.v. fra Erhvervsstyrelsen, men disse udsendes nu kun i den "digitale postkasse", hvorfor der stadig er rigtig mange, som ikke får læst sin post. 

@trådstarter - Jeg vil anbefale dig at kontakte en godkendt revisor med henblik på udarbejdelse af årsregnskaberne samt kontakte en advokat med henblik på at få en dialog i gang med din tidligere revisor, herunder dækning af de ekstra omkostninger, som alt andet lige bliver konsekvensen af de manglende årsregnskaber.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

@trådstarter - og har Tonny tid kan jeg bestemt anbefale at du lader ham se på sagen og få stoppet tvangslukningen med mindre din nuværende revisor gør det omg gratis (igen forudsat intakt kapital) Tonny kan givet også checke om den "gamle" var godkendt/registreret eller bare en der kaldte sig det ubeskyttede navn revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke, at han skal lade sin "nuværende" revisor gøre noget som helst Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
Jeg tror ikke, at han skal lade sin "nuværende" revisor gøre noget som helst Smile
nej nok et godt bud - hvis hele historien er helt som beskrevet, og ofte er der to sider - men alligevel - måske i lyset af skadebegrænsning - er man vel forpligtet til at gøre den der skulle ha lavet arbejdet opmærksom på, at hvis ikke dette bringes i orden omgående og uden udgift, så vil man lade en anden gøre det inden for x dage.

Jeg tror det kan være klogt at ha gjort opmærksom på det hvis man vil søge erstatning siden/sideløbende. Men enig - det er ikke noget man har lyst til at give megen tid til

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)