Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af overskud til start af nyt ApS - Skatteregler?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge Aminoer.

Jeg står i den dejlige situation at min konsulent virksomhed (enkeltmands) går rigtig godt og at vi er kommet ud med et nyt produkt hvis salg kun er stigende og går rigtig godt.

Af netop den grund ønsker jeg at starte et seperat ApS som skal varetage netop dette produkt, således at min konsulent virksomhed kan bibeholde konsulent delen og altså ikke fortsætte som en produktionsvirksomhed.

Spørgsmålet er dog nu at salget af produktet i min konsulentvirksomhed har skabt et rimeligt overskud som gerne skal bruges på den næste produktion som skal igangsættes i September.

Kan jeg på nogen måde overføre dette overskud til det nyoprettede ApS (evt. som indskud - >50.000 kr.) uden først at skulle beskattes af det som personlig indkomst (B-skat)?

Efter jeg er flyttet til Aalborg har jeg ikke fået fundet mig en ny revisor eller revisor assistent da det faktisk er sjældent jeg har brug for det og syntes at deres priser er for dyre for kun enkelte henvendelser. Evt. nogle bud på revisorer nær Aalborg Ø til gode "studerende-venlige" prisen - hvis i forstår ;-)

Med venlig hilsen

Thomas Jespersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jespersen:
Kan jeg på nogen måde overføre dette overskud til det nyoprettede ApS (evt. som indskud - >50.000 kr.) uden først at skulle beskattes af det som personlig indkomst (B-skat)?
korte svar - absolut nej  Lange svar - du kan udskyde noget skat hvis du giver konvertible lån og rend mig i r - - så nej du skal stifte kontant helt enkelt  Du kan lave virksomhedsomdannelse som men det håndterer slet ikke skatten af dit overskud og vil sikkert være meget dyrere - men det vil kræve helt konkret vurdering og kan ikke besvares uden alle detaljer . 

Stift fra ny  revisorer kan evt findes via aminos søster www.agera.dk¨

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg i stedet så købe den nye produktion af overskuddet og så på en snedig måde få varelageret over i ApS'et til videresalg?

Mvh. Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jespersen:
Kan jeg i stedet så købe den nye produktion af overskuddet og så på en snedig måde få varelageret over i ApS'et til videresalg?
uden at være 100%n sikker på planen absolut nej. Det vil være en skjult apportstiftelse og du vil få personlig risiko som mulighed . det skal være købt af ren 3.mand http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/apportindskud.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, vedr revisor hjælp, så send mig en pb på akc@bogholderie.dk

mvh Rie

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det ikke en idé med et IVS i stedet så, her koster stiftelse jo ingenting. Før du lader IVS købe dit enkeltmandsfirma skal du selvfølgelig bruge pengene på at købe de varer du taler om. Ville det ikke være en mulighed ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
 Du kan lave virksomhedsomdannelse som men det håndterer slet ikke skatten af dit overskud og vil sikkert være meget dyrere - men det vil kræve helt konkret vurdering og kan ikke besvares uden alle detaljer . 

Måske ikke - men en virksomhedsomdannelse ville kunne forøge likviditeten og skubbe en del af skatten foran dig. Men enig hvis man vil gå af det spor så skal der tal på bordet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jespersen:
Evt. nogle bud på revisorer nær Aalborg Ø til gode "studerende-venlige" prisen - hvis i forstår ;-)

Overvej om ikke landbrugets rådgivningscentre kunne være noget. De er ikke bare fagligt skarpe på mindre selvstændige - men andelstanken er også slået igennem på deres priser. Agrinord.dk kunne være et bud.....

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Både IVS og virksomhedsomdannelse har strejfet mig som tanke, men hele pointen i at skabe et ApS er at få "produkt-salgs aspektet" ud af min ellers kun konsulent rettede virksomhed som jeg gerne vil bibeholde som enkeltmandsvirksomhed.

Produktvirksomheden er derudover en sammenslutning af mig og en partner som jo gerne vil på papiret, hvilket vi så muligt gennem ApS samtidig med at undgå personlig hæftelse.

Jeg tror umiddelbart at ApS er det rigtige? Eller tager jeg fejl?

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas. 

Jeg ville mene uden at lægge mig 100% rigtigt at du kan oprette et holding selskab, overfører overskdudet dertil, og derved måske invisterer penge fra holding i det nye ApS?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)