Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering til køb?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er der af muligheder, og hvad er den billigste løsning, hvis jeg engang imellem har brug for at låne 100-200.000kr til indkøb af varer som skal sælges videre hurtigt igen (1-2 måneder).

Fx. har jeg på mit mastercard altid 30.000 disponibelt, og det koster ikke noget at hæve dem hvis de tilbagebetales indenfor en måned. Er dette muligt med ovenstående beløb på nogen måde? Hvis ikke, hvad vil så være biligst i renter og gebyrer?

Hvis disse varer jeg køber skal sælges som privatperson, hvilket selskab er så bedst at oprette hertil mhb på at betale skat af fortjenesten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

banken er billigst og du må høre dem om de vil forhøje dit mastercard beløb

Hvis du skal sælge som privat kan du gøre det op til du kan forvente at nå 50.000 kr i omsætning på 12 mdr lbd - du må aldrig kunne overskide det. Så opgiver du bare resultat til skat 

Over 50.000 - så snart du kan forvente det - på 12 mdr så skal du registreres og som person er der kun personlig virksomhed med CVR og moms og opgiver fortjenesten i udvidet selvangivelse.

Uanset registrering skal du føre regnskab og gemme det med bilag i min 5 år.

Ellers skal du stifte selskab. Læs her om for og bagdele ved selskab eller personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html og du ser der er ret store forskelle i omkostninger - men også i hæftelse

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsætningen bliver langt over 50.000 i og med der kun er tale om 1 varer til 100-200.000kr 

Varerene er dog brugtkøb fra private og igen salg til private. hvordan klares momsen så?  Og kan jeg på denne måde sælge som privat og ikke erhverv hvis jeg får CVR nummer? Jeg vil købe og sælge tingene privat og så naturligvis betale skat af fortjenesten

Prøver at kontakte banken i morgen ang. mastercard, men har aldrig brugt det og muligvis bliver pengene først tilbagebetalt 1-3 måneder senere, og der er vel tårnhøje renter så (uden at vide det).

Det er i princippet den billigst mulige kassekredit jeg søger. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen John!

Nogen som ved hvor man kan få billigste rente på kreditlån? Min egen bank er 9,5% eller 6,5% hvis de tager pant tilsvarende kreditten (med stiftelsesgebyrer på ca. 5000 i alt) derudover en årlig provisionsrente på 0,5%.

Lånet skal IKKE koste nogen penge hvis der ikke er brugt af dem. Lånet bliver tilbagebetalt fuldt ud hver 1-2 månede(r). Lånet skal optages flere gange.

Det er ca. 50-150.000kr der skal bruges.

Faktisk noget i stil med Mastercard hvor det ikke koster noget at have fx 50.000 disponibelt og man har rentefri kredit på op til 1 måned. Beløbet her er dog ikke højt nok, ellers havde det været nogenlunde ideelt.
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker til at det er en kassekredit som du skal bruge.

Mht behovet. Hvad sker der såfremt du ikke har solgt en vare indenfor din tidsramme - er det indkalkuleret i dit behov. Umiddelbart virker det til at du løber en stor risiko ved at købe enkelte store dyre ting, og ikke have en egenfinansiering til at dække evt udsving i forventningerne, eller tager jeg fejl?

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Det virker til at det er en kassekredit som du skal bruge.

Mht behovet. Hvad sker der såfremt du ikke har solgt en vare indenfor din tidsramme - er det indkalkuleret i dit behov. Umiddelbart virker det til at du løber en stor risiko ved at købe enkelte store dyre ting, og ikke have en egenfinansiering til at dække evt udsving i forventningerne, eller tager jeg fejl?

Ja det tror jeg også, er bare hvor det er billigst så. Så sker der det at der går lidt længere? :-) I forbindelse med ovenstående tilbud er det jo ikke det vilde i renter om måneden, dog vil jeg self gerne have et bedre tilbud hvis det findes. Jeg har egenkapital til at dække et evt. tab. Så kreditlånet vil altid blive betalt ud. 

Jeg kan self. også i værste tilfælde brænde fuldstændigt inde med varen, men der vil altid være køber, spørgsmålet er bare hvor stort tabet skal være. 

Derudover skal det siges at det ikke er ment som fuldtidsbeskæftigelse (endnu). 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kan sagtens se samme risiko som arguins - Det er givet en kassekredit oven i dine 50 t på master du har behov for

Det er usandsynligt du kan finde en ny bank der vil tilbyde kassekredit uden provision, med mindre du som kunde har noget lokkemad, andet godt fra selskabet - dine privatøkonomi osv.

Er det kun, at du vil ha kassekredit, og du ikke kan stille større sikkerhed, så vil du dels let opleve krav om at, du skal garantere personligt (selvskyldnerkaution) + givet provision af det beløb du MÅ trække. 

Også i din egen bank kan der være krav om selvskyldnerkaution og så den provision du beskriver, men det er i alle fald første skridt at forhandle med din egen bank.

Provisionen er jo dels udtryk for at banken godt vil tjene penge, dels for at banken mister udlånsmulighed/skal tage hele beløbet de giver dig ret til at trække på kreditten ind, som var det hele tiden trukket, og dermed har det faktisk en omkostning jo højere træk du er bevilget, uanset du ikke bruger det

Lad os høre hvad du ender med, for det kan andre jo ha glæde af

john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

kan sagtens se samme risiko som arguins - Det er givet en kassekredit oven i dine 50 t på master du har behov for

Det er usandsynligt du kan finde en ny bank der vil tilbyde kassekredit uden provision, med mindre du som kunde har noget lokkemad, andet godt fra selskabet - dine privatøkonomi osv.

Er det kun, at du vil ha kassekredit, og du ikke kan stille større sikkerhed, så vil du dels let opleve krav om at, du skal garantere personligt (selvskyldnerkaution) + givet provision af det beløb du MÅ trække. 

Også i din egen bank kan der være krav om selvskyldnerkaution og så den provision du beskriver, men det er i alle fald første skridt at forhandle med din egen bank.

Provisionen er jo dels udtryk for at banken godt vil tjene penge, dels for at banken mister udlånsmulighed/skal tage hele beløbet de giver dig ret til at trække på kreditten ind, som var det hele tiden trukket, og dermed har det faktisk en omkostning jo højere træk du er bevilget, uanset du ikke bruger det

Lad os høre hvad du ender med, for det kan andre jo ha glæde af

john Hannover

Hej John, arguins er vist et nyt ord for mig?? :-)

0,5% i provision er også fint nok, det er mere om reenten på enten 6,5 (med pant i personlige aktiver samt tillæg på 5000 i omkostninger) eller 9,5% uden pant, er reelle nok (kan det fåes billigere i andre banker?)

Beløbet behøver ikke være tilrådighed hele tiden, skal bare kunne få det indenfor en dags tid eller 2. Vil det dermed kunne laves anderledes så de ikke behøver provisionsrente?

Jeg har ikke rigtigt noget at handle med banken om, jeg er nok en dårlig bankkunde i og med jeg ingen lån har eller andet. Kun kontoer med + på. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:
Hej John, arguins er vist et nyt ord for mig?? :-)
den person som har svaret ovenover mig i tråden du :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)