Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man godt flytte private værdier over i sit firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står med en lejlighed som vi har boet i men ikke kunne sælge uden underskud da vi skulle flytte, så den blev lejet ud hvilket også går fint nok, men problemet er at vi med den ekstra gæld vi har i lejligheden ikke kan omlægge vores andre lån hvor vi bor nu, da vi så skylder for meget og ikke vil sælge endnu, da vi stadig ville gå ud med et større overskud.

Mit spørgsmål er så om jeg kan indskyde min lejlighed i mit ApS hvis realkreditinstitutionen på en eller anden måde ville godkende det?

Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal kan du indskyde alt af værdi i et ApS. Det kan dog være der er specielle regler i netop din sag der skal tages hensyn til. Herunder eksisterende lån/gæld i lejligheden. Tvivler på du kan skyde noget af værdi ind i et SELSKAB når du ikke ejer det 100%.

Tag en snak med din revisor. Så vidt jeg husker er det aligevel ham der skal godkende indskudet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke en lov der forbyder din virksomhed at købe en ejerlejlighed - men når du er hovedaktionær skal du givet passe meget på, at det ikke ligner et kamufleret og ulovligt aktionærlån . at du trække penge ud (eller afdækker privat lån)

Der bør derfor være et meget klart formål med at selskabet overtager - ex at det tjener penge på det samlet og risiko er overskuelig - og du skal la en revisor se om der er bagdele, ex rentefradrag som er mindre i selskab end for dig som person, prisen som måske skal fastsættes 100 markedsmæssigt og meget andet

Det kan kun ske ved at I sælger den til selskabet som jeg ser det - ellers skal I rode med noget dyrt type apport kapital forhøjelse

Min fornemmelse er, at revisor vil fraråde OG at kreditforeningen - måske afhængigt af selskabets soliditet, nok vil kræve personlig hæftelse stadigt = I er lige vidt.

Hvis I kører igennem, så skal vedtægter og selskabets formål givet justeres men tal det hele i gennem helt konkret med revisor NÅR/HVIS realkreditten har sagt at de godt kan være med hvis du vælger den løsning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke indskyde lejligheden i dit selskab, men det kan være muligt at sælge lejligheden til dit ApS.

Som det nævnes, så tag fat i din revisor.

Problematikksen om aktionærlån etc synes jeg ikke er aktuel, men der kan være forhold såsom beskatning ved efterfølgende afhændelse mv som du skal være opmærksom på.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal i have.

Det skal jeg lige høre om, problemet her ville nok være det med det eksisterende lån i lejligheden og at der ikke er super mange aktiver i virksomheden som jeg lige startede sidste år.

Men det finder jeg hurtigt ud af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Du skal ikke indskyde lejligheden i dit selskab, men det kan være muligt at sælge lejligheden til dit ApS.

Som det nævnes, så tag fat i din revisor.

Problematikksen om aktionærlån etc synes jeg ikke er aktuel, men der kan være forhold såsom beskatning ved efterfølgende afhændelse mv som du skal være opmærksom på.

nej aktionær lån bliver det jo ikke men hvis han solgte den til klart mere end den var værd ville det jo være problem så prisen skal vel givet være meget korrekt markedspris så det ikke kan ses som en måde at hente penge ud af selskabet på uden det er som løn/udbytte til hovedaktionæren - eller "tørre" en gæld af på selskabet osv - det var den problematik jeg pegede på hvis han i øvrigt havde fordel af at sælge lejligheden til selskabet (som jo ikke som jeg forstår det har brug for en lejlighed :) )

Efterfølgende beskatning er nok ikke nødvændigvis et problem da lejligheden jo er en leje lej ud lejlighed og ikke beboet af hovedaktionærlen. Var den det ville beskatningen sikkert ødelægge planen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)