Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsrejse tilbagebetalt - Hvor meget og hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 Jeg har været på forretningsrejse med mit firma til Tyskland i april/maj og er igang med at bogføre det hele ind i dinero. Men jeg er rimelig usikker på hvor meget jeg egentlig kan trække fra vores udgifter på turen.

Vi har fløjet med lufthansa tur/retur
Vi har benzin regninger liggende
Vi har hotelophold regning liggende  

Når jeg indtaster forretningsrejse (i dinero) og trykker på flytransport, så får vi ikke noget tilbage. (Jeg læste noget med flytransport kan ikke trækkes fra) 
Men hvad med hotelophold samt benzin er det noget vi kan trække fra, og hvordan fungere det?

Jeg håber i kan hjælpe mig videre herfra.

vh

Mads 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Vi har fløjet med lufthansa tur/retur
Vi har benzin regninger liggende
Vi har hotelophold regning liggende

Først vil jeg sige, at det er meget sent - af hensyn til moms generelt, at du sidder og bogfører noget fra April her i slut august. Få en vane ind om at bogføre mindst i slutningen af hver måned.

hvad Dinero angår tror jeg nu nok det "trækker" fra men

Flyrejse ejer/personale - fuldt fradrag som rejse omk - men det skal jo være bogført på konto uden moms - da der ikke er moms på flyrejser. Skriv tydeligt formål med rejsen på bilaget - besøg frankfurt kunde xx osv

Benzin - Hvis det er til firmabil - så samme regler som for drift i danmark - hvis det er til en lejet bil, så fuldt fradrag for benzinen og lejen men ikke for dansk moms, bare hele beløbet som fradrag med mindre den tyske moms samlet for rejsen udgør over 50 Euro. Gør den det skal den kræves refunderet via skat.dk eller - man må ikke tage den med som udgift i regnskabet

Hvis det er i jeres privat bil så bør I bruge statens takster for befordringen og ikke bare benzinpenge og i et selskab udbetale det som kørepenge - alternativ hvis det er personlig virksomhed, tage statens takster som fradrag i årsafslutningen - Kræver nøje ført kørebog, eller kan det ikke erstattes.

Hotel - også her fradrag helt som ellers - og igen - ikke i dansk moms og ikke fradrag for tysk moms hvis den er over 50 euro i alt for periode, så er beløbet helt tabt hvis det ikke søges refunderet  - igen skriv tydeligt formål med rejsen - og deltagere på bilaget

Dinero kontonumre må I finde ved at lede efter en konto uden moms til disse rejseomkostninger

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tusind tak for dit svar. Det giver meget bedre mening for mig nu.

Fortsat god dag.

vh.

Mads 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)