Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for spam (Må jeg henvise til LinkedIn i Nyhedsbrev?)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold lige hestene....

Du må IKKE skrive hvad som helst i et nyhedsbrev.

Du må ikke animerer/anmode eller på anden måde opfordre dine tilmeldte/nyhedsbrev læsere om på nogen måde at sprede content som på en eller anden måde kan ramme andre bruger uden disse har muligheden for at frasige sig denne form for markedsføring.

I dit tilfælde opfordre du dine bruger til at følge dig på LinkedIn hvilket ikke på nogen måde bevirker at dine tilmeldte spreder content i forhold til andre. Derfor er svaret ja, du må gerne....

Mennnnn.....
Hvis jeg skulle gøre brug af min tilmeldte ville jeg nok se på hvilke betingelser mine bruger har haft for tilmelding til dit nyhedsbrev, altså ved de rent faktisk hvad de modtager fra dig. Det generelle problem med nyhedsbreve er jo meget ofte at virksomhederne er utrolig mangelfulde i deres beskrivelser af hvad man som modtager kan forvente at få. Sender virksomheden mails hver dag eller en gang om mdr. f.eks. Så tjek lige hvad du har skrevet/beskrevet for dine tilmeldte at de kan forvente ved tilmelding af nyhedsbrevet. Bare lige for at holde ryggen fri.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter L Jensen:

"That being said"

Så tror jeg ikke at det har nogen praktisk skade for dig, hvis du sender en e-mail ud til dine kunder, og fortæller dem at du er på linkedin. - selvom det teknisk set nok gælder for spam.

Ja, jeg ville blive sur, hvis jeg ikke var tilmeldt et nyhedsbrev og så fik sådan en mail! Men jeg er også en gammel. forstokket kone :-)

Men kan du ikke få kontakt dem dem, det drejer sig om, inde fra LinkedIn? Dem, der ikke selv har en profil der, kan du jo ikke få som followers alligevel.

Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er virkelig en jungle jeg er glad for jeg ikke er den eneste der er lidt lost på den her..Men en sund debat vi får kørende for til sidst alle at blive klogere

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Ja, jeg ville blive sur, hvis jeg ikke var tilmeldt et nyhedsbrev og så fik sådan en mail! Men jeg er også en gammel. forstokket kone :-)

Men kan du ikke få kontakt dem dem, det drejer sig om, inde fra LinkedIn? Dem, der ikke selv har en profil der, kan du jo ikke få som followers alligevel.

Jo Frk. Andersen :) Men det ligger jo lidt i formuleringen.... lad os sige at det er dig der har købt traktoren

Kære Birte,

Vi skriver til dig, for at informere dig om at, skulle du ønske nyheder og information omkring din traktor og dens brug i det daglige, har vi nu lavet en virksomhedsprofil på Linkedin, hvor vi vil dele vores viden og også kan tage imod spørgsmål fra dig. Du kan finde vores Linkedin-side her (link)

Hav en god dag
Med venlig hilsen

Dit lokale traktorfirma.

-----

Måske en anden formulering kunne bruges... men jeg tror godt at det kunne virke som en service til kunden, mere end som "spam"

Mvh Peter

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne er klart NO Go.....

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter L Jensen:
Vi skriver til dig, for at informere dig om at, skulle du ønske nyheder og information omkring din traktor og dens brug i det daglige, har vi nu lavet en virksomhedsprofil på Linkedin, hvor vi vil dele vores viden og også kan tage imod spørgsmål fra dig. Du kan finde vores Linkedin-side her (link)

Måske anmelder jeg det ikke ligefrem, men jeg køber heller ikke min næste traktor hos dig!

Cool

Der er kun en (1!), der er kommet godt fra at sætte mig på listen med nyhedsbreve uden min tilladelse. Det er en kok/restaurant, der laver så afsindig god mad, at jeg ikke ville holde op med at komme der Big Smile
- Men han sender mig ikke flere mails efter at jeg havde fat i ham. Wink

Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vidste ikke folk gik så meget op i beskeder/mails etc.
men spændende indsigt

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersOdgaard:

Jeg vidste ikke folk gik så meget op i beskeder/mails etc.
men spændende indsigt

Det gør vi/man jo fordi det er så fandens tidskrævende at sortere spam fra reelle mails.

Du vil vel heller ikke selv have din indbakke fyldt op med "gode tilbud" på ting og sager som du i bund og grund ikke selv har bedt om?

Og så mener jeg måske nok at du vil bruge LinkedIn på en lidt Facebook-agtig måde.

For mig er LinkedIn ikke et sted hvor jeg "liker" eller følger mange firmaer, det er hovedsageligt personlige bekendtskaber der følges, jobrelaterede og nære venner/familie.

Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle spam mails har dog også fanget min interesse så den
er virkelig svær for hvornår man skal gøre det eller lade vær.
:) Hvis jeg nu kontakter dem som er at finde på LinkedIn via
LinkedIn ville det så også være chikanerende?  Synes virkelig
det er lidt svært

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)