Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nordea tillade sig følgende?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

I ved jo at hvis man betaler via beatlingskort, og der sker noget med sit køb, det kan være at forhandleren aldrig har sendt varen selvom man har betalt, så kan man lave en indsigelse og få penge tilbage.

Hvis man betaler via netbank så kan man ikke, hvilket er forståeligt nok.

Men kigger vi så på Mobilepay. Når du betaler via mobilepay, så bruger du dit betalings kort. Men så ringer jeg i dag til nordea for at høre, om hvis jeg bliver snydt ved et køb over mobilepay, om jeg så kan lave en indsigelse.

Så siger de, "Fordi det er mobilepay, så kan du ikke" kan de tillade sig at gøre det, når du rent faktisk har betalt med dit betalings kort? 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:

Så siger de, "Fordi det er mobilepay, så kan du ikke" kan de tillade sig at gøre det, når du rent faktisk har betalt med dit betalings kort?

Jeg er sikker på at de har dækket sig fuldstændig ind på det område, og hvis du læser vilkårene for aftalen som du har accepteret, så står det nok der et eller andet sted. Tror generelt man står dårlig i en sag mod banken - selv hvis du havde ret, vil det sikkert koste en masse penge og tid at bevise det.

Så enten accepterer "deres" regler eller find en anden løsning

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

du har jo netop ikke betalt med dit betalingskort men med mobilepay, du har blot puttet penge på mobilepay med dit betalingskort.

Så er der et problem må det vel være mobilepay altså danske bank du skal ha fat i

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, du skal have fat i Danske Bank (udgiver af Mobile Pay), og lave en "indsigelse" ved dem. Transaktionskæden er sådan her:  Modtager <> Mobilepay <> Dit kreditkort. Jeg har ikke selv prøvet det, men kig eventuelt i deres betingelser - jeg er sikker på, de har et afsnit der vedrører dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

som mobile pay er opbygget, er der ikke tvivl om, at Nordea og andre banker er helt uden mulighed og ansvar. Du vil givet ha haft mulighed for at se, at dette var del af betingelserne.

Mobile pay svarer i princip helt til at betale med kontanter - så jeg tror ikke det hjælper spor at høre Danske Bank. Du har ved indgåelse af aftalen været gjort klart at det i princip er en kontant betaling eller direkte bank overførsel. Du kan køre politisag mod svindel som med alt, men ikke bare trække tilbage som kreditkortbetaling

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så jeg tror ikke det hjælper spor at høre Danske Bank

Det ser ud til jeg tog fejl.

Jeg fandt følgende i deres betingelser .

og

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

går ud fra vi er enige om at mobilepay svarer til kontanter og jeg vil mene at pt 4 hænger sammen med

2.4 Fejl og mangler
Banken har intet ansvar for eventuelle fejl og mangler ved de varer eller
tjenesteydelser, som forretningerne leverer. Hvis du ønsker at klage over
fejl eller mangler ved det, du har betalt for, skal du kontakte forretningen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skyldes nogle forskellige love omkring betalingsmidler.

Mobilepay - gætter jeg på - hører ind under "Elektronisk pung" / Ewallets

Nøjagtigt som Ewire var.

Her er reglerne anderledes, og når du først har overført fra Mobilepay til en modtager,

kan overførslen ikke annuleres eller tilbageføres.

Ved tvister må man ty til retsvæsenet - og anlægge en småsag.

Det er en stor usikkerhedsfaktor, og kan medføre mange sager med svindel, og det er helt sikkert noget som udbyderen er nød til at få styr på, så man undgår usikkerheden ved pengeoverførsel mellem to parter som ikke kender hinanden i forvejen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan Deleuran:
Det er en stor usikkerhedsfaktor, og kan medføre mange sager med svindel, og det er helt sikkert noget som udbyderen er nød til at få styr på, så man undgår usikkerheden ved pengeoverførsel mellem to parter som ikke kender hinanden i forvejen.

En af de ting jeg synes er så tiltalende ved MobilePay er, at de behandler kunderne som voksne ansvarlige mennesker, som selv er i stand til at vurdere om de vil sende penge til denne eller hin person. Ikke alt det barnepigepis, hvor kunden kan komme efterfølgende og bede bank/udbyder om at udrede problemerne for sig.

Jeg håber virkelig ikke, at MobilePay ændrer på den praksis og lægger flere restriktioner ind over deres fantastiske betalingsløsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

skæg for sig og snot for sig. Mobilepay er som kontanter og den del pålægges sikkert ikke flere restriktioner

Det må så heller ikke bruges til nethandel (ud over nogle helt få som har fået del i forsøg og som netop skal garantere en del).

Det fremgår også her http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Selvbetjening/mobilepay/Pages/MobilePay-til-nethandel.aspx at mobilepay brug i netshops har helt samme sikkerhed som ved alm kortbetaling, så i nethandel,- når det bliver almindeligt dér, vil der være samme krav til tilbagebetaling via kreditkort.

Det er GODT for nethandlen tror jeg. Det er den sikkerhed som er med til at få nethandel til at kunne blomstre og det er en fordel for langt de fleste netshops er jeg overbevist om

Der hvor der ikke er krav - er ved den normale brug = som det er idag = betaling direkte for vare i butik, for en ydelse og mellem venner.

Hvis trådstarter har betalt via mobilepay til en netshop der IKKE er del af test perioden, så kan han sikket få sine penge igen ved at meddele DDB at han har betalt for en vare med mobilepay fra en webshop der ikke er del af forsøgsordningen (det kan han checke inden i mit link ovenover) - Det vil så bare nok udelukke den shop der har brudt reglerne, for alt fremtidigt mobilepay og DDB samarbejde, så de vil nok selv hurtigt betale tilbage.

Der er shops der har mobilepay angivet som betalingsmulighed, helt uden ret til det, og DDB forfølger den hårdt når det opdages

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)