Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er udviklere bange for kundekontakt?

Side 4 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Jo. Det var/er det.

Ja, men sætter udviklere, projektledere og testere sammen. - Men jeg har ALDRIG hørt kunderne være der også. - Designerene er der heller ikke. - De er muligvis representeret, men kun i meget lille omfang.

Scrum skulle ikke gerne afklare designproblemer.

Jeg kan mærke du er til den gamle vandfaldsmodel. Jeg har været ansat steder hvor man har brugt 100 mio på udvikling & lange design dokumenter og kravspec. Hver gang man skulle tilføje eller flytte et felt så kostede det kassen. Projekterne kom aldrig i hus. Man kan ikke dokumentere sig ud af alle situationer - det gælder om at finde en balance så man er agile. Hvis du ser på hele bølgen af succes firmaer på nettet så vil du se at man skal være agile.

F.eks. i en stor organisation så er kunden modtageren/brugeren af produktet. Så når IT afdelingen udvikler et system til kundeservice, så er det helt naturligt at have dem med - også i de daglige Scrum møder. Det er jo klart at en ekstern kunde har svært ved at deltage da møderne jo er korte, men hvis ikke product owner er kunden så er det vigtigt at man tager dialogen og den hyppige kontakt med kunden.

Igen, store design manualer er ikke vejen frem. Analyser og tag fat og afprøv tingene.

Side 4 ud af 4 (31 indlæg)