Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er udviklere bange for kundekontakt?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christian:
men jeg forstår simpelthen ikke at der ikke er nogen af de firma'er jeg har arbejdet med der har været interesseret i at jeg kom ud og deltog i udviklingen.

Fordi du ikke har noget at gøre der.

Dit indlæg bærer præg af, at du mener man går fra ide til udvikling. - Det er ikke rigtigt. Men går i korte træk fra ide til design til udvikling.

Der hvor du skal ind over er i designfasen - Også her skal farverne på knapperne angives.

Dermed er der slet ikke brug for dig når 'nørden' koder, for han skal lave noget der overholder designet.

Hvorfor er det så, så forbandet vigtigt at få lavet det design? - Fordi det tvinger dig til at tænke over, hvad du gerne vil have.

Det KAN være forståeligt at man nogen gange springer design over må MEGET små opgaver. - Men bare opgaver der tager mere end en dag burde have et. - Selv små opgaver kunne have godt af design.... Og så er kunden og udvikleren i øvrigt også HELT enige om, hvad der skal laves, og til hvilken pris.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har engang set et prisskilt hos en computer-reparatør:

(Det er noget tid siden)

Timepris: 100,-

Timepris hvis kunden ved hvad der er galt: 150,-

Timepris hvis kunden vil deltage i løsningen: 200,-

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Dit indlæg bærer præg af, at du mener man går fra ide til udvikling. - Det er ikke rigtigt. Men går i korte træk fra ide til design til udvikling.

Der hvor du skal ind over er i designfasen - Også her skal farverne på knapperne angives.

Dermed er der slet ikke brug for dig når 'nørden' koder, for han skal lave noget der overholder designet.

Hvorfor er det så, så forbandet vigtigt at få lavet det design? - Fordi det tvinger dig til at tænke over, hvad du gerne vil have.

Hej Carsten.

Der er jeg slet ikke enig.

Jeg sender ALTID et komplet screendump af hvordan det ser ud nu, og PRÆCIS hvordan det skal se ud når udvikleren er færdig (ændre det i photoshop). Så det handler ikke om at jeg bare slynger en masse idéer ud, og så er det ellers udvikleren der skal igang.

Men når jeg skal have fat i udvikleren 5 gange for at forklarer at en knap skal stå vinkelret i forhold til tekst og andre ting der irretere mit øje, så fatter jeg ikke at det ikke er lettere at jeg er ved siden af. Langt de fleste opgaver er customizing af front end, og det irritere mig at jeg skal have fat i udvikleren i flere omgange for at lave en ændring som er 100 % præcist forklaret via et billede.

Det er som om at "det er godt nok" når det er lige ved, og det er der jeg gerne vil være ved siden af - så vi ikke er uenige om hvornår en opgave er færdig eller ej.

Carsten Kvist:
Fordi du ikke har noget at gøre der.


Hvis jeg bygger et hus, er det vel meget normalt at støde til i løbet af perioden der sker, og checke op på hvordan opgaven forløbet og om man er enig? Jeg har intet imod at komme tidligt om morgenen, få skitseret opgaven og så komme igen kl. 13 og gennemgå status, spørgsmål osv. og så igen kl. 16 - er det urimligt?

 

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Jeg har engang set et prisskilt hos en computer-reparatør:

(Det er noget tid siden)

Timepris: 100,-

Timepris hvis kunden ved hvad der er galt: 150,-

Timepris hvis kunden vil deltage i løsningen: 200,-

Jeg ved hverken hvad der er galt, eller hvad løsningen er - det er hverken min opgave eller styrke. Jeg kræver bare fokus på min opgave i et rum tid (som helt er op til udvikleren) og ikke den der diffuse tilgang hvor man løser 6 opgaver på samme tid.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian:

Som sagt er jeg heller ikke interesseret i at genere, jeg har ingen interesse i at forstyrre dem i deres arbejde. Men det virker bare for mig som om at udviklere har en tendens til at flyve rundt mellem opgaver, så løser de 10 % af den opgave jeg har givet dem den ene dag, og 5 % den anden dag osv. i stedet for bare at bruge en dag sammen og få alting lavet - effektivt. Så vil jeg egentlig gerne vente et par dage før det bliver "min tur" men så ved jeg at alting bliver lavet i en omgang.

Hvis jeg har en kunde som har et hasteproblem mens du sidder der og gerne vil kigge i koderne, hvad så?
Skal jeg have en kunde hængende i nakken?
Nu flyver jeg ikke selv mellem opgaver men er desværre nødvendig nogle gange.

Hvis du får din bil lavet og det går hurtig, er det så mest normat at værkstedet tilbyder dig en kop kaffe i et andet lokale så de kan arbejde eller vil de heller have dig hængende i nakken så de ikke kan tage telefonen hvis andre kunder ringer?

Et andet spørgsmål!
Er du villig til at betale ekstra time pris for at havde dig siddende der? 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian:
Men når jeg skal have fat i udvikleren 5 gange for at forklarer at en knap skal stå vinkelret i forhold til tekst

Hvis det er nødvendigt er det ikke beskrevet godt nok i dit design!

Christian:
Det er som om at "det er godt nok" når det er lige ved, og det er der jeg gerne vil være ved siden af

Så ansætter du for billige folk. - Hvis ikke det leverede svarer til designet, er der ikke leveret. - Jeg kunne nu stadig forestille mig, at det er dårligt design.

Christian:
Hvis jeg bygger et hus, er det vel meget normalt at støde til i løbet af perioden der sker, og checke op på hvordan opgaven forløbet og om man er enig? Jeg har intet imod at komme tidligt om morgenen, få skitseret opgaven og så komme igen kl. 13 og gennemgå status, spørgsmål osv. og så igen kl. 16 - er det urimligt?

Det bør være beskrevet i tegningerne hvad der skal laves. Håndværkeren tager så med sin mester HVORDAN det skal laves! - Ellers skal du også her hyre folk, der kan deres håndværk - Hvis du mener det er bedre du fortæller dem hvordan.

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 18:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er blevet slettet.
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Carsten Kvist:

Jeg har engang set et prisskilt hos en computer-reparatør:

(Det er noget tid siden)

Timepris: 100,-

Timepris hvis kunden ved hvad der er galt: 150,-

Timepris hvis kunden vil deltage i løsningen: 200,-

Jeg ved hverken hvad der er galt, eller hvad løsningen er - det er hverken min opgave eller styrke. Jeg kræver bare fokus på min opgave i et rum tid (som helt er op til udvikleren) og ikke den der diffuse tilgang hvor man løser 6 opgaver på samme tid.

Hvis ikke du ved hvad der er galt, eller hvad løsningen er, hvad er det så du vil der?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Carsten.

Ansæt en der ikke har valgt at være selvstændig (sit helt eget kontor), så har du løst alle problemer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:
Hvis jeg har en kunde som har et hasteproblem mens du sidder der og gerne vil kigge i koderne, hvad så?

Så meget ønsker jeg ikke at være inde over - jeg ville ikke vide hvad jeg skulle kigge efter :) Jeg kigger i front end resultatet, hvilket er det der skal spille.

Generelt synes jeg at tråden er blevet misforstået en smule... det handler ikke så meget om at jeg ønsker at være til stede, men derimod at jeg ønsker at arbejdet bliver udført - på en gang eller over en overskuelig og fair tidsperiode ikke når en udvikler lige har 2 timer hist og her, hvilket jeg ikke synes er unfair.

Firmaconnect.net:
Et andet spørgsmål!
Er du villig til at betale ekstra time pris for at havde dig siddende der? 


Nej - hvorfor skulle jeg dog det? Jeg betaler i forvejen en timepris svarende til en stats autoriseret revisor eller advokat, og derudover kan jeg ikke se hvorfor at udvikleren skulle sidde og snakke med andre kunder når jeg nu betaler for hans tid - som i det andet eksempel du nævnte.

Alt i elektronik hos evermart.dk

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)