Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er udviklere bange for kundekontakt?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Som spørgsmålet indikere så undre det mig at udviklere og programmøre ikke er så glade for at mødes med deres kunder og få løst en opgave - sammen.

Jeg har benyttet mig af nogle forskellige firma'er efterhånden, og de har både været dygtige, kompetente og fået opgaverne løst - problemet er bare at det tager lang tid.

Jeg forstår 100 % at man ikke kan komme med en haste opgave og få den lavet fra dag til dag da firma'erne også har andre kunder, men jeg forstår simpelthen ikke at der ikke er nogen af de firma'er jeg har arbejdet med der har været interesseret i at jeg kom ud og deltog i udviklingen.

Helt ærligt - det er mig der betaler regningen, og ender med slut produktet - hvorfor må jeg ikke sidde ved siden af mens det bliver lavet?

Jeg ønsker ikke at genere eller forstyrre, og er der en ganske almindelig wifi forbindelse og en stol har jeg en masse opgaver jeg kan lave ved siden af. Men er der en knap der skal rettes, eller et billede der skal flyttes, er det 10 gange lettere hvis man sidder lige ved siden af, fremfor bag en mail.

Ja, en udvikler kan have meget og se til, men så må man jo starte fra en ende af og få en opgave løst inden man tager en ny. 

Summa sumarum - er du freelancer eller firma i nærheden af Aarhus gerne med speciale i Magento, og mangler du en ny kunde så skriv endelig en PM. Vi har massere af opgaver løbende, og vores to vigtigste krav er - vi vil gerne være med (ikke nødvendigvis altid fysisk) og leveringstiden skal være skarp. 

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Men er der en knap der skal rettes, eller et billede der skal flyttes, er det 10 gange lettere hvis man sidder lige ved siden af, fremfor bag en mail.

Nu kan jeg kun snakke for mig selv, men tit er det forstyrrende når kunden sidder "ved siden af" fordi man måske sidder og har planer for hvad der skal laves. Men ting som du siger der dem plejer man at aftale møder til og her skulle du gerne have fået adgang til sitet så du i ro og mag hjemme kan sidde og finde ud af hvad der skal rettes.

Det har ikke noget at gøre med at udviklere er bange for kunder, men kun fordi vi gerne vil have arbejdsro. 

Christian:
Summa sumarum - er du freelancer eller firma i nærheden af Aarhus

Læg det ind på Amino Freelancer - så får du nok held med at finde nogle.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 11 person

De fleste er da nogle mega nørder der ikke kan meget andet end at drikke cola og æde pizza - de ved ikke hvordan man begår sig i den virkelige verden ;-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Læg det ind på Amino Freelancer - så får du nok held med at finde nogle.

Det skal nok komme derind, men jeg kunne ligeså godt lige få den med i samme omgang.

Niels Henriksen:
Det har ikke noget at gøre med at udviklere er bange for kunder, men kun fordi vi gerne vil have arbejdsro. 

Som sagt er jeg heller ikke interesseret i at genere, jeg har ingen interesse i at forstyrre dem i deres arbejde. Men det virker bare for mig som om at udviklere har en tendens til at flyve rundt mellem opgaver, så løser de 10 % af den opgave jeg har givet dem den ene dag, og 5 % den anden dag osv. i stedet for bare at bruge en dag sammen og få alting lavet - effektivt. Så vil jeg egentlig gerne vente et par dage før det bliver "min tur" men så ved jeg at alting bliver lavet i en omgang.

 

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

http://heeris.id.au/2013/this-is-why-you-shouldnt-interrupt-a-programmer/

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

De fleste er da nogle mega nørder der ikke kan meget andet end at drikke cola og æde pizza - de ved ikke hvordan man begår sig i den virkelige verden ;-)

Det er desværre den gamle opfattelse af udviklere. En udvikler idag er mere forretningsminded og kan se kundens problemstilling og komme med input til den. Men jo.. der findes udviklere idag der sidder og guffer pizza og drikker cola (der hvor jeg sidder har vi faktisk en dag hver 14. dag hvor der spises pizza) men de hører efterhånden til den uddøde race.

Den rigtige udvikler idag stiller flere spørgsmål ved et kundemøde end kunden og han sidder ikke bare og nikker og siger "ja" - faktisk vandt jeg for nogle år siden en stor opgave netop fordi jeg ikke svarede "ja" til kundens spørgsmål, men kunne stille et modspørgsmål - dette viser at jeg forstod opgaven og kunne give kunden modspil.

Selvfølgelig er vi alle forskellige og nogle passer ind til den gængse opfattelse af manden man kan lukke inde i et rum med 2 huller i døren - et rundt til colaen og det aflange til pizzaen (min egen fortolkning af det).

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 81
Fra  Planeten A/S Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
De fleste er da nogle mega nørder der ikke kan meget andet end at drikke cola og æde pizza - de ved ikke hvordan man begår sig i den virkelige verden ;-)

Haha, det kan sagtens være - men jeg er mega klar på at komme både med pizza og cola hvis de så vil arbejde effektivt :D

Alt i elektronik hos evermart.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Christian:
Som sagt er jeg heller ikke interesseret i at genere, jeg har ingen interesse i at forstyrre dem i deres arbejde.

Nej men sidder du på deres område, så forstyrrer du dem. Måske ikke ved at stille spørgsmål, men blot ved din tilstedeværelse.

Christian:
Men det virker bare for mig som om at udviklere har en tendens til at flyve rundt mellem opgaver, så løser de 10 % af den opgave jeg har givet dem den ene dag, og 5 % den anden dag osv. i stedet for bare at bruge en dag sammen og få alting lavet - effektivt.

Ud af en arbejdsdag på 8 timer bruges måske de 3-4 af dem på konkret kodning. Der er også lidt skrivning af dokumentation og div. andre småting (kaffemaskinen skal også passes). En af de ting som tager en stor tid er research af opgaven. Det kan være at man skal en tur ud på Store G (Google) for at finde en løsning og der skal afprøves nogle teknikker for at se om det virker og så skal det måske tilrettes. Man kan sagtens komme ud for at have brugt et par timer på et problem uden at finde løsningen på den selvom man har siddet og kodet så det står ud af ørerne. 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Christian:
Som sagt er jeg heller ikke interesseret i at genere, jeg har ingen interesse i at forstyrre dem i deres arbejde.

Nej men sidder du på deres område, så forstyrrer du dem. Måske ikke ved at stille spørgsmål, men blot ved din tilstedeværelse.

Christian:
Men det virker bare for mig som om at udviklere har en tendens til at flyve rundt mellem opgaver, så løser de 10 % af den opgave jeg har givet dem den ene dag, og 5 % den anden dag osv. i stedet for bare at bruge en dag sammen og få alting lavet - effektivt.

Ud af en arbejdsdag på 8 timer bruges måske de 3-4 af dem på konkret kodning. Der er også lidt skrivning af dokumentation og div. andre småting (kaffemaskinen skal også passes). En af de ting som tager en stor tid er research af opgaven. Det kan være at man skal en tur ud på Store G (Google) for at finde en løsning og der skal afprøves nogle teknikker for at se om det virker og så skal det måske tilrettes. Man kan sagtens komme ud for at have brugt et par timer på et problem uden at finde løsningen på den selvom man har siddet og kodet så det står ud af ørerne. 

Jeg kan vidst ikke rigtig komme med mere til det svar Niels allerede har givet, da hans svar bare er perfekt ( i hvert fald det samme svar jeg ville have skrevet ). Så det her er egentlig bare en beskæftigelse at den måde Niels arbejder på  / stiller det frem, sådan er det også andre steder , eksempelvis her :)

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig i det der er blevet skrevet omkring hvorfor det er irriterende at have kunden siddende ovre i hjørnet.

En måde at løse problemet på er at aftale daglige statusmøder i den periode hvor der bliver udviklet på det. F.eks. sæt 10 min af hver dag til et skype møde med udvikleren, hvor han fortæller status på projektet, evt. lige viser nogle ting frem og i kan diskutere eventuelle problemstillinger der er opstået dagen før.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)