For god ordens skyld: Ja, jeg har været på Amino før, men alle tidligere konti er slettet. Det er bare svært helt at undvære Amino ;-) Vi har, i København, Europas næststørste butik med speciale i klassisk musik. Ud over butikken er vi pladeselskab og vi udgiver 12-15 CD'er om året, som sælges globalt via distributører og endelig er vi selv distributører til de danske butikker og har 300+ labels i porteføljen. Det går stille og roligt tilbage over hele linjen. Ikke at det kommer bag på os, for klassisk musik har altid været en nice. Dertil kommer konkurrencen fra store spillere på postordremarkedet (Amazon m.fl), som sælger til priser, hvor vi ikke kan være med. Og, nå ja, så er der jo også konkurrencen fra streamingtjenester og salg af musik via download. Vi er fast besluttet på IKKE at give op. Va har stadig styr på økonomien, omend salgsbudgettet er under stadigt pres. Vi må trimme forretningen til 2014, men her hutler vi os frem og kører på 35 års erfaring og mavefornemmelser. Det holder ikke længere, men desværre har vi ikke en pose med 50 eller 100.000 til at hyre et professionelt bureau til at hjælpe os. Mit ærinde er, i første omgang, at få lidt feedback på vores online-forretning. Butikken har en webshop her: http://danacordbutik.dk. Hvad mener I overordnet om den? Er der oplagte brølere der hurtigst muligt skal ændres? Vi sender også nyhedsbreve ud. Se de seneste her: http://danacord.createsend1.com/t/ViewEmail/r/837539A9F14F06702540EF23F30FEDED og http://danacord.createsend1.com/t/ViewEmail/r/1F347E07F370E3622540EF23F30FEDED. For halvandet år siden havde vi 545 abonnenter. Nu har vi - med til- og frameldinger - 534. Hvad er jeres umiddelbare vurdering? Husk at klassiske pladekøbere er i aldersgruppen +50 og er ret konservative. |
Linket til det ene nyhedsbrev virker ikke. :) Bortset fra det ville jeg nok i jeres virksomhed fokusere på længere artikler om branchen - det kunne være anmeldelser af koncerter og udgivelser, interviews med musikere og andre branchefolk osv. i stedet for reklamer.
Det skulle gerne fange interessen, så flere åbner nyhedsbrevet, og I får flere tilmeldinger. Op til hvert nyhedsbrev kan I bruge jeres Facebook til at gøre opmærksom på, hvad der nu kommer i nyhedsbrevet, så flere forhåbentlig melder sig til. Det er jo også en mulighed at give noget for tilmelding, det være sig rabat, en koncertbillet, konkurrencedeltagelse eller andet.
Så kan I altid køre en salgskampagne på 3-4 mails nu og da. Det er jo lidt trist, at I over halvandet år har mistet tilmeldinger, så det skulle der gerne gøres noget ved.
Til jeres hjemmeside: Det er synd, at margin er så bred, det er spild af plads. Derudover er der for mange farver - især når målgruppen, som du beskriver den, har en konserv ... jeg mener klassisk smag. Og det er det sidste ord, I skal holde jer for øje i jeres markedsføring, ikke det første. ;)