Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af engros bilsalg

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Skovsgaard Bilsalg Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i fuld gang med at starte min egen lille bilhandel op. Det er i udgangspunktet kun engrosbiler som jeg ønsker at sælge. Mine køb kan dog være fra private eller det kan være engrosbiler fra andre forhandlere. Der er dog lidt praktik i hele handelsdelen som jeg håber der er nogen der kan kaste lidt lys over.

1) Findes der en god slutseddel som egner sig til mit engros salg? Der findes masser online slutsedler, men fælles for dem alle er at de henvender sig til private som skal købe af en forhandler. Mit omhandler salg fra en erhvervsdrivende til en anden. Jeg er selvfølgelig med på at jeg kan lave min egen, men der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hvis den allerede findes Smile

2) Når jeg køber en bil af en privat sælger, er en slutseddel så nok til mit regnskab når jeg skal dokumentere mine køb?

3) Et stort antal private ønsker at købe biler som kun sælges til Cvr. nr. Kan jeg komme i klemme i forhold til købeloven/reklamationretten ved at gøre dette? Mit udgangspunkt er, at der på slutsedlen står anført hvem køber er, og i mit tilfælde vil der altid står en erhvervsdrivende med et cvr. nr. Problemet opstår vel først, hvis der ikke tydeligt fremgår at bilen er solgt til et cvr. nr.?

Alle inputs er velkomne.

Vh.

Jacob

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)