Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have en erhvervskonto ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige være helt sikkert. Har en konto i mit cpr nr som jeg bruger til min virksomhed( Og KUN min virksomhed) og en anden konto der er min private konto. Min konto til mit firma og min private konto er helt adskilte.

Men skal man have en erhvervskonto ?

Ved fra tidligere lign. tråde omkring dette, at det ikke altid er lige let at få en erhvervskonto. Som jeg umiddelbart har forstået er der intet i vejen for at man opretter en konto i ens cpr.nr man så bare bruger til ens virksomhed.

Har netop været i banken i dag for indsætte penge og her ville banken bilde mig ind at det er lovpligtigt at have en erhvervskonto, såfremt man er selvstændig.

 

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

en del banker siger det er lovpligtigt men det er det ikke hvis du har personlig virksomhed, men de kan godt nægte dig brug af personlig konto, og så kan du jo være nødt til at se om du kan skifte bank. Læs her FORSKEL PERSONLIG OG ERHVERVSKONTO 

Det handler nok om at banker vil tjene på erhverv men det er ikke lovkrav - blot kan de forbyde dig at bruge en personlig hvis det er det de vil

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er i selskabsform er det lovpligtigt at have en decideret erhvervskonto til selskabet, og det må banken ikke nægte, ligesom de ikke må nægte at man får en lønkonto da det er lovpligtigt at have en sådan samt nemkonto.

Har haft den diskussion med Danske Bank bla.a for nogle år tilbage da jeg gik konkurs. De nægtede mig at have en lønkonto hos dem. Så jeg ringede til deres hovedkontor og forklarede problematikken, og fortalte at jeg forventede at få en konto samme dag i Danske Bank, ellers ville de få en politianmeldelse og KONTAKT samt BT og Ekstrabladet ville få den tilsendt som CC modtager. 

Needless to say havde jeg en lønkonto 2 timer senere i Danske Bank.

Men det være det, vil din bank ikke give dig en erhvervskonto ville jeg uden tvivl skifte bank. Men jeg kan da personligt anbefale Nordjyske Bank, de har ingen kvaler med at oprette erhvervskonti med netbank og hele baduljen. Der var ikke så meget som et hævet øjenbryn i den forbindelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:

vis det er i selskabsform er det lovpligtigt at have en decideret erhvervskonto til selskabet, og det må banken ikke nægte, ligesom de ikke må nægte at man får en lønkonto da det er lovpligtigt at have en sådan samt nemkonto.

Har haft den diskussion med Danske Bank bla.a for nogle år tilbage da jeg gik konkurs. De nægtede mig at have en lønkon

Banker må ikke nægte private en nemkonto med mindre der er en voldshistorik fra personen mod den konkrete bank men banker må absolut selv bestemme om de vil tage selskaber ind og give dem erhverskonto - det er der ingen lovgivning om, helt som alle andre firmaer selv bestemmer hvilke andre firmaer de vel handle med

Det hænger også fint sammen med Henriks link (som også er i mit om erhverv eller privat blog) som viser at banker godt må forbyde at man bruger sin personlige nemkonto til erhverv (sker vist sjældent -. men bruges nok i en del fald til at få folk til at betale for erhvervskonto)

Folketinget har nedsat udvalg der skal se på problematiken at en del (ex nye IVS) har vanskeligt ved at få erhvervskonto - men det har lange udsigter

Læg dertil at det er sjældent der gives konkret NEJ (nok mest til personer i RKI) - hvis ellers virksomheden/selskabet vil betale - og det er jo nok så meget problemet, for der er heller ikke spor lov om hvad det må koste at oprette erhvervskonto eller ha den månedligt osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Okay jeg var ikke klar over at der ikke var krav til bankerne omkring erhvervskonto. Man kan jo ikke oprette et IVS med sin private konto f.eks og skal have en dedikeret bankkonto til formålet.

Men jeg kan vende den rundt og så kan jeg sige at Nordjyske Bank gerne giver selskabskonto med erhvervsnetbank, mastercard og hele baduljen til 0.- kroner.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)