Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg retten på min side? (købeloven)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i de svar, som er givet.

Evt. kan du også henvise til nedennævnte (taget fra Karnovs kommentar til Købelovens § 79 - i afsnittet om salg til forbrugere)

"Se også Juridisk Årbog 2000 6.3.2 (afhjælpning af fejl på elektronisk kalender strakte sig over mindst en måned. Forbrugeren kunne hæve, jf. § 79), Forbrugerjura 2008 7.2.4 (afhjælpning af mangler ved fjernsyn strakte sig over 6 uger. Der blev ikke stillet lånefjernsyn til rådighed. Forbrugeren kunne hæve) og Forbrugerjura 2008 7.3.5 (afhjælpning af mangler ved pc strakte sig over 10 uger. Der blev ikke stillet en lånepc til rådighed. Forbrugeren kunne hæve)."

I forbrugerforhold gælder der videre en bestemmelse om, at der er formodning for, at der foreligger en mangel, som butikken er ansvarlig for, hvis fejlen viser sig inden for 6 måneder.

Dvs. hvis du kan gå ned i butikken og dokumentere fejlen for dem, så har du ret til at hæve købet og kræve dine penge tilbage.

Problemet med disse spørgsmål er dog, at der kan være langt fra at have ret og få ret, da det jo selvsagt ikke kan betale sig at gå videre med sagen via domstolene m.v. Der er dog diverse forbrugerklagenævn. Ligesom en butik som Fona burde bekymre sig om den dårlige omtale det giver, hvis servicen ikke er i orden. Det er vel der, hvor Fona skal adskille sig fra netbutikkerne - nemlig med god service, rådgivning, tilgængelighed m.v.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)