Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg retten på min side? (købeloven)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Fra  www.uretiltiden.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg håber der er et par af jer skarpe amino´ere, der kan give mig lidt vejledning i en sag, som jeg er havnet i.

Sagen er, at jeg for nogle måneder siden købte en bærbar computer i Fona. Jeg opdagede ret hurtigt, at den havde en fejl. Når den kører på batteri og sættes til slumring, slukker den fuldstændigt cirka fem til ti minutter efter, at man har vækket den. 

Jeg indleverede computeren hos Fona for at få dem til at fixe den. Den kom tilbage med samme fejl og de havde også formået af få ødelagt lyset i tasteturet under reparationen. Jeg indleverede den igen og den blev sendt til reparation for anden gang. Den kom tilbage - stadig samme fejl. Jeg var så inde med den igen og den blev igen sendt afsted. Idag kom den så tilbage for tredje gang og surprise surprise!! stadig samme fejl. Alle indleveringer er lavet før garantiens udløb. 

Nu er min tålmodighed ved at være brugt op og jeg vil gerne have mine penge tilbage. Jeg kan dog se på den seddel som reparations centret havde vedlagt, at de ikke havde observeret fejlen. Fejlen er periodisk så det er formentlig derfor, det tog mig dog kun fem minutter at genskabe den, da jeg kom hjem. Ifølge reparationsseddelen havde teknikkeren ændret på nogle strømindstillinger, og påstod at maskinen virkede fint. Hvordan det kan tage tre uger aner jeg ikke. Jeg har nu filmet fejlen, således at jeg kan bevise at den eksisterer. 

Kan jeg forlange mine penge retur, når jeg går ned i butikken imorgen? Jeg anser migselv som et ret tålmodigt menneske, men jeg magter ikke at skulle undvære min computer i tre uger igen. Den har som sagt allerede været inde i 3x3 uger uden, at de har formået at rette, endsige finde, fejlen. Jeg skal til at studere nu her den 25. august, og har derfor brug for min computer. 

Som jeg læser de artikler der ligger på forbruger.dk, har de ifølge købeloven 3 forsøg til at rette fejlen, men ham der udleverede min maskine sagde, at de måtte sende den ind igen, hvis det ikke havde løst problemet. 

Håber, at der er nogle der kan hjælpe mig med lidt vejledning her :)

Vh,

Morten.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kender jo allerede forbrugerrådet holding til hvor mange gange forsøg de har til at udbedre fejlen. Hvorfor viser du ikke bare sælger hvad forbrugerrådet skriver om fejlretning. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville jeg også gøre. Så må du tage det derfra.

De har ret til at få mulighed for at udbedre fejlen, men den vil jeg mene er udtømt nu.

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fona er notorisk kendt for dårlig og forkert kundeservice når det kommer til reklamationer. Kæden har/er under stort pres med vigende omsætning og medarbejderne har tidligere måtte tage et paycut. Mener, at det påvirker deres bonus, hvis de tager en vare retur, men det er ikke sikker på dette.

Du har helt ret i din sag og jeg ville peronligt gå ned i butikken og enten bede om en ny eller pengene tilbage. Tag et stykke papir med, hvor de skal skrive under på, at du har reklameret for fjerde gang og de nægter at følge købeloven. Spørg eventuelt, om du skal tage EB med næste gang...

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Duus:
Spørg eventuelt, om du skal tage EB med næste gang...

Alt indtil denne linie gik godt for dig. Denne sætning bliver simpelthen smidt for meget rundt, og den eneste man netop IKKE hjælper er sig selv, ved brug af denne bemærkning.

OT: Gør det simpelt, tag computeren med ind og vis fejlen til en medarbejder, samt medbring kopi af købeloven. Det er ikke alle der er lige godt inde i den. Jeg har nu ofte handlet i fona og har aldrig haft problemer med reklamationer. De har deres 3 forsøg, det er alle butikkers ret og den skal Fona selvfølgelig også have lov at benytte. Bare gå ind og tal din sag stille og roligt og lad vær med at love bål og brand - det hjælper på ingen måde, og giver kun medarbejderen mindre lyst til at give dig god behandling.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Egholt:
Fejlen er periodisk

Har du husket at få denne detalje med i fejlbeskrivelsen til værkstedet?

Det er ikke for at forsvare dem - men de laver nok ikke langtids-tests af alt der kommer ind, medmindre det tydeligt fremgår at det er periodisk.

Hvis du har forklaret det til butiksassistenten, og det ikke er med på indleveringsrapporten, er det selvfølgelig butikkens fejl.

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis jeg er normalt heller ikke fan af denne model, men FONA har bevist, at det er det eneste, de respekterer. Prøv at google FONA og klager, så får du syn for sagen..

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare huske  at størstedelen af dem der arbejder dernede bare er fodtusser... Det er en fuldstændig tom trussel for dem, i og med det ikke er deres virksomhed, da de bare arbejder i en stor kæde. De har intet rigtigt tilhørsforhold til virksomheden udover at de får deres løn. Så når man begynder med bål og brænd, falder lysten til at hjælpe rigtig meget, hvis ikke helt, og så bliver det for alvor op af bakke for kunden.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

De har i henhold til købeloven haft deres 3 forsøg til at udbedre fejlen.

Jeg ville aflevere den igen, i original emballage, bede om at få en kvittering for at den er afleveret og samtidig sende dem en regning på det nu skyldige beløb til dig eller aflevere en regning i butikken hvis (eller rettere sagt når) den ufaglærte ekspedient bag desken nægter at give dig penge tilbage.

Og ja den kan køres hele vejen ud. Se bare her:

http://www.kalibalik.dk/anders/discontent/tiscali/rykkergebyr

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

dennisvhansen:
Så når man begynder med bål og brænd, falder lysten til at hjælpe rigtig meget, hvis ikke helt, og så bliver det for alvor op af bakke for kunden.

Jeg tror ligesom lysten til at hjælpe er ikke-eksisterende i forvejen fra butikkens side, hvorfor trådstarter intet har at tabe. Uanset om det er medarbejdere eller ledere, så kan trusler om PR-helvede virke, når de godt ved, at de ikke har retten på sin side. Og hvis jeg havde skulle vade ned i butikken for fjerde gang, så må jeg nok indrømme, at medarbejderen bare havde at behandle min reklamation efter loven, ellers ville man foranlediges til at tro, at Alex Ferguson havde en uægte søn i DK...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)