Hej Amino, Jeg håber der er et par af jer skarpe amino´ere, der kan give mig lidt vejledning i en sag, som jeg er havnet i. Sagen er, at jeg for nogle måneder siden købte en bærbar computer i Fona. Jeg opdagede ret hurtigt, at den havde en fejl. Når den kører på batteri og sættes til slumring, slukker den fuldstændigt cirka fem til ti minutter efter, at man har vækket den. Jeg indleverede computeren hos Fona for at få dem til at fixe den. Den kom tilbage med samme fejl og de havde også formået af få ødelagt lyset i tasteturet under reparationen. Jeg indleverede den igen og den blev sendt til reparation for anden gang. Den kom tilbage - stadig samme fejl. Jeg var så inde med den igen og den blev igen sendt afsted. Idag kom den så tilbage for tredje gang og surprise surprise!! stadig samme fejl. Alle indleveringer er lavet før garantiens udløb. Nu er min tålmodighed ved at være brugt op og jeg vil gerne have mine penge tilbage. Jeg kan dog se på den seddel som reparations centret havde vedlagt, at de ikke havde observeret fejlen. Fejlen er periodisk så det er formentlig derfor, det tog mig dog kun fem minutter at genskabe den, da jeg kom hjem. Ifølge reparationsseddelen havde teknikkeren ændret på nogle strømindstillinger, og påstod at maskinen virkede fint. Hvordan det kan tage tre uger aner jeg ikke. Jeg har nu filmet fejlen, således at jeg kan bevise at den eksisterer. Kan jeg forlange mine penge retur, når jeg går ned i butikken imorgen? Jeg anser migselv som et ret tålmodigt menneske, men jeg magter ikke at skulle undvære min computer i tre uger igen. Den har som sagt allerede været inde i 3x3 uger uden, at de har formået at rette, endsige finde, fejlen. Jeg skal til at studere nu her den 25. august, og har derfor brug for min computer. Som jeg læser de artikler der ligger på forbruger.dk, har de ifølge købeloven 3 forsøg til at rette fejlen, men ham der udleverede min maskine sagde, at de måtte sende den ind igen, hvis det ikke havde løst problemet. Håber, at der er nogle der kan hjælpe mig med lidt vejledning her :) Vh, Morten. |
Du kender jo allerede forbrugerrådet holding til hvor mange gange forsøg de har til at udbedre fejlen. Hvorfor viser du ikke bare sælger hvad forbrugerrådet skriver om fejlretning.