Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning vedrørende lovgivning om e-handel søges.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vel mødt hver og en!

Jeg søger en der kan belyse mig på dette område:

Er det muligt at undvige den danske lovgivning på sin webshop? Kan man eksempelvis oprette sit domæne i et område hvor man har en anden lovgivning end i Danmark og derved lovligt kunne sælge en ellers ulovlig varer til kunden der sidder på nettet i Danmark?

Ra's Al Ghul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan og må man ikke.

Tilmeldt 19. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bad ikke om at få emnet mørklagt, men derimod om at få det belyst. Har du tænkt dig at begrunde dit svar?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du stiller et spørgsmål. Jeg svarer efter bedste evne kort og præcist.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer jo helt an på hvad produkt der er tale om.  Hvor skal lageret af vare være henne?

Tilmeldt 19. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spørger dig også bare, hvad ligger du som grundlag for din udtalelse? Kan du henvise til nogle kilder? Jeg er helt grøn på området.

Tilmeldt 19. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg tænker at det ingen forskel gør hvilket produkt der er tale om, men blot at produktet er ulovligt i Danmark. For at det skal være lovligt forestiller jeg mig at varelageret skal have adresse samme sted som man har domæne. Altså et sted hvor det er lovligt af købe/sælge produktet. Men jeg er som sagt en rookie og ønsker at lærer.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke at svaret er så sort hvidt. Der findes produkter som ikke må sælges i landet, men gerne må importeres.

En anden må dog på banen med den konkrete konstruktion: )

Tilmeldt 19. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

For at give et eksempel: http://frihedsaktivisten.com/dansk-webshop-med-peberspray-aabner/

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvor du placerer din virksomhed fysisk såvel som på internettet, så vil det være ulovligt.

Din hjemmeside vil have danske forbrugere som målgruppe, og vil formentlig også være skrevet på dansk, og allerede derfor vil den være omfattet af de danske regler. 

Jeg går også ud fra, at du har tænkt dig at bo i Danmark mens du arbejder på hjemmesiden, og så er svaret bareendnunklarere. 

Jeg kan dog blive i tvivl om det tilfælde hvor du rent fysisk bor og arbejder i et andet land, hvor det du vil sælge er lovligt, men det er mit umiddelbare gæt, at det ikke ændrer noget. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)