Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studentermedhjælper og løn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne ansætte en studentermedhjælper til at stå for primært de sociale medier, ca. 5 timer om ugen.

Men nu bliver jeg i tvivl om løn. Jeg følger ikke nogen overenskomst, så skal jeg betale en hvis sats?

Min veninde havde spurgt sin fagforening og de havde sagt at min løn var 158kr i timen (pga den titel hun så ville ende ud med ift sit studie).

Jeg synes bare det lyder som absurd meget at give en studentermedhjælper 158kr i timen.

Nogen som kan hjælpe?? Vil helst ikke have en sag på nakken ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er en studenter medhjælper vel ikke medlem af fagforening og du kander han studenter hjælper og lønnen er så det I kan kommer overens om - er han under 18 - måske 70 - 100 i timen over 18 har HK studentermedhjælper en sats på 110 men du kan finde højere hvis de forudsættes at de besider juridisk viden osv

Det vigtigste er I bliver enige når vi taler 5 timer om ugen. Over 8 timer, ryger du ind i lidt krav - så som ansættelsesbevis http://www.virk.dk/home/vejledninger/ansaetselv/vaelg-situation/situationer-fr-ansaettelse/du-vil-ansaette-en-medarbejder--/du-skal/du-skal-udarbejde-et-ansaettelse.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes også det er en høj sats.

Er studenterjobbet relateret til uddannelsen er niveauet normalt lidt højere end hvis det ikke er tilfældet.

Er vi ude i en af de højere universitetsuddannelser ville jeg lægge niveauet 10-20% lavere, men i sidste ende er der også et spørgsmål om udbud og efterspørgsel :)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da kæft må jeg bare sige, så har Asger Aamund sgu ret ! 

Det er regeringen og de offentlige instanser der skaber arbejdsløshed, og sætter griller i hovedet på folk. 

Jeg har det sådan at lidt er bedre end ingenting. Står hendes fagforening og siger til hende at hun skal have 158 betyder det åbenbart at hun skal sige nej til 5 timers ugentlig arbejde til måske 110kr i timen. 

Det er sgu da absurd !  Så fagforeningen mener det er bedre at takke nej til 2200.- kr om måneden og så ikke have noget, fremfor at tage det. Kæft det giver ingen mening....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)