Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddanelses hjælp!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er en dreng på 15 år, og som går i 9.klasse. Om ca 4 måneder skal jeg vælge uddanelses vejen............

 Min drøm er at åbne en dyrebutik, fordi jeg så meget intressere mig for dyr.

 Min plan indtil videre:

1. HHX: fordi så jeg kan få viden om økonomi i butikkerne, som vil være en fordel  hvis jeg vil åbne en butik.

2. Dyrepasser eller dyrepasser assistent: så jeg har viden med det jeg beskæftige mig med.

 

Er det den rigtige vej?

Giv en menning?

Dyrepasser eller dyrepasser assisten?

Eller dyrelæge?

osv.

Har bare brug for nogen uddanelses råd.

Tak på forhånd.

 

Hakim

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hakim

Det lyder umiddelbart meget fornuftigt. HHX vil give dig det forretningsmæssige kendskab, og du vil derefter stå godt i forhold til at skulle starte op for dig selv. - uddannelsen omkring dyrepasning vil umiddelbart give dig det nødvendige faglige kendskab, som du har brug for.

Synes det giver rigtig god mening.

Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Problemet er at jeg ikke rigtig ved hvilken uddannelse er bedst efter HHX.

 

Dyrepasser: Som bruges i ZOO eller dyrefrosøgs laboratorie osv.

 Dyrepasseassisten: Som har kendskab til matrialler og ting, de arbejder tit i dyrehandler.

Dyrelæge: Fundementalt kendskab.

 

Hvilken synes i jeg skal vælge??

Fordi tænk på at jeg skal også have en plan B som f.eks. hvis det ikke går godt med dyrehandel skulle jeg kunne arbejde med rimelig løn!!

Men hvilken skal jeg vælge?

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Velvidende at der kan ske usandsynligt mange ting i løbet af teenageårene - og herunder tiden på gymnasiet - så synes jeg ikke du skal bekymre dig om det før efter du er ved at være færdig med HHX.

Hvis du har en HHX i ryggen, så har du godt muligheder for at få jobs indenfor kontor og handel efterfølgende.

Mvh. Karsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hakim:

Fordi tænk på at jeg skal også have en plan B som f.eks. hvis det ikke går godt med dyrehandel skulle jeg kunne arbejde med rimelig løn!!



Nu siger du rimelig løn, så udelukkende på den grund kan du udelukke dyrepasser og formentlig også dyrepasserassistent. Ikke for at være ond - but that's the way it is! Smile

Ang. din forretningside med at starte endnu en dyrehandel så kender jeg ikke vækstgrundlaget for denne branche. Personligt tror jeg faktisk det er et dødt marked, medmindre du selvfølgelig har et fedt koncept eller en anderledes x-faktor. Stick out tongue
- Dog skal det siges at jeg selv er medejer af en stylingswebshop, som jo også er set før. Så jeg tror det handler om ovenstående - altså en x-faktor.


Mvh. Anders Yes

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Fra 3060 Espergærde
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DU

Efter at hae lst dit indlg har jeg lyst til at fortlle dig det her

Eftersom hvert eneste af os er unik, har DU en unik natur og en unik samling af evner.

Selvom jeg/andre ikke kan fortælle dig hvilket firma, der vil tilbyde dig et job, eller hvor meget du kan forvente at få i løn, kan det hjælpe dig med at forstå, at hvis du ønsker at føle, at dit liv har betydning, må du i den ydre verden udfolde i det mindste noget af den person, du er i det indre.

Intet job er perfekt; vi må alle gå på kompromis.

Det, der betyder noget, er, at det, vi foretager os, forbinder os med noget specielt indvendig, noget der får os til at føle, at vi er værdifulde, og som ansporer os til at yde vores bedste til livet.

Vi kan ikke blive til noget, vi ikke er, og intet menneske rummer alle muligheder.

Vi er alle gode til forskellige ting. Den rette blanding af realisme og tro på os selv kan sørge for, at vi kommer til at føle, at vores vej gennem livet har været umagen værd.

Det vigtigt at huske tre ting. For det første er en fornuftig indsigt i egne behov, muligheder og begrænsninger langt vigtigere end de kendsgerninger og statistikker, vi får tilbudt af omverdenen. Det er ikke sådan, at kendsgerninger og tal ikke betyder noget. Men selv hvis der kun er ét job til rådighed og fire hundrede ansøgere til det, har vi større magt til at skabe vores egen virkelighed, end vi er klar over. Hvis det job er det helt rigtige for os, og vi er rede til at gennemgå den nødvendige forberedelse og oplæring, så vil vi få det - et eller andet sted, på et eller andet tidspunkt, på en eller anden måde.

For det andet må vi ikke være bange for at forsøge. At forsøge og fejle og forsøge igen er langt bedre end slet ikke at  forsøge, for vi kan lære endnu mere af vores nederlag, end vi lærer af vores succes. Det kan også være vigtigt at forstå, hvorfor vi måske ubevidst flirter med nederlagene eller undlader at gribe chancerne. Mange mennesker bliver tynget ned, ikke på grund af manglende evner, men af en dyb ubevidst overbevisning om, at de ikke fortjener at blive tilfredse. En dybere forståelse af os selv kan hjælpe os med at skelne mellem ægte begrænsninger og unødvendig selvsabotage.

For det tredje kan et en uddannelse ved egen kraft lige så lidt skabe mulighederne for os, som et vejkort kan få os til at foretage en rejse.

Jeg kan kun opmuntre dig til at realisere dine højeste værdier og mest elskede drømme. For hvert eneste menneske må træffe beslutningen om at begynde at gå vejen. Hvis du nægter at gøre dette på grund af frygt eller kynisme, og bliver siddende på dørtrinnet, mens du længes efter det, der kunne være blevet til noget, kan du ikke bebrejde hverken mig eller verden for din utilfredshed.

Noget siger mig, at det du egentlig ( inderst inde) gerne vil er at uddanne dig til dyrelæge...VID og forstå at hvis det er sandt så er HHX ikke det rette eller rigtige valg for dig.

Du er velkommen til at kontakte mig privat

Kærlig hilsen fra maya

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vågnede erhvervsvejlederen i mig (arbejdede som sådan på AF i 1994)

Jeg synes HHX + en dyreuddannelse lyder som den helt rigtige vej - og den helt rigtige rækkefølge.
Der kan jo ske det, at du undervejs i din gymnasiale uddannelse får øjnene op for nye ideer, som handelsgymnasievejen åbner mulighed for. En læreplads i Zoo eller landbruget giver dig ikke de samme muligheder for at ændre retning.

Når du efter HHX skal vælge retning, synes jeg, du skal gå efter interesse og ikke primært efter penge. Det vil i mine øjne være overkill at tage uddannelse som dyrlæge med henblik på at åbne en dyrehandel - men set i lyset af din store interesse for dyr, var det måske en vej, du alligvel kunne overveje?
En læreplads i Zoo er for de heldige - og jobmulighederne bagefter begrænser sig til ganske få steder i landet. En grunduddannelse som dyrebruger i landbruget kan give dig meget af den grundlæggende faglige viden, du får brug for som dyrehandler, men mulighederne for noget at falde tilbage på, er måske ikke så inspirerende?

Derfor synes jeg egentlig at et fritidsjob i en dyrehandel, mens du læser HHX og en efterfølgende elevplads - gerne i en anden dyrehandel - er et godt bud på en vej frem. Det vil give dig et sundt indblik i faldgruber og genveje i den branche, du sigter efter, og du vil få et billede af nogle "helte", som du kan efterligne - også uddannelsesmæssigt.

Held og lykke - og husk lige, at hvis du har det sjovt med din uddannelse, så uddaner du dig til et sjovt job.

mvh Hans

Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøv at tænke andre veje end en HHX, den er jo mest en til at læse videre, og dumt at bruge mange år læsning for at styre en butik

Måske en HG'er, der lær du meget om detail handel, Økonomi er der også.. for når det er butik, så tag en detailuddanelse, andet er unødvendig.

 

Mvh.

 

Nicolai Skov

Salgsassistent, Swedoor-Jutlandia A/S

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)